Jak planować media, optymalizować działania i kupować powierzchnię pod kątem kampanii sprzedażowych?

Temat numeru Skuteczna sprzedaż w internecie dla małej i średniej firmy

Kampanie performance koncentrują się na osiągnięciu konkretnych, mierzalnych efektów. To działania długofalowe, wymagające ciągłej optymalizacji, poprzez badania, testy i analizy. Nie zrealizujemy skutecznej kampanii bez ścisłej współpracy z klientem. Jak pokazują badania, efekt naszych działań będzie w dużej mierze zależał od administrowania bazami danych, oferty i strony docelowej, czyli czynników zależnych od naszego partnera biznesowego.

Kampanie sprzedażowe muszą spełniać trzy kluczowe warunki – odpowiadać na potrzebę konsumenta, być efektywne kosztowo i realizować cele biznesowe. Wszystkie aktywności powinny zaczynać się od dogłębnej analizy potrzeb klienta i określenia realnego celu.

POLECAMY

Celem prowadzonych działań może być:

  • Lead: pozyskanie danych kontaktowych użytkownika zainteresowanego danym produktem lub usługą.
  • Check point: dojście użytkownika do konkretnego miejsca w serwisie WWW klienta.
  • Unikalne kliknięcie: przekierowanie na stronę klienta użytkownika z grupy celowej.
  • Sprzedaż: rozliczenie za transakcję zakupu wykonaną przez użytkownika.

 

Nie ma jednego uniwersalnego modelu działania. Każda kampania to różne komunikaty sprzedażowe, kanały komunikacji i modele rozliczeń. W artykule znajdziesz podstawowe informacji konieczne do rozpoczęc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy