Jak pisać, żeby sprzedać – 7 krytycznych elementów sukcesu w copywritingu

Temat numeru

Każda transakcja na rynku zaczyna się od złożenia klientowi oferty. Nieważne, czy będzie ona dotyczyć samochodu, strony internetowej, dżemu, czy wycieczki do Egiptu – każda z nich, w większym albo mniejszym stopniu, wykorzystuje słowa. To dlatego copywriting – a więc sztuka używania słów i pisania ofert reklamowych – jest tak ceniona przez wielu zachodnich specjalistów od marketingu. 

Jason Fried i David Heinemeier Hansson – założyciele pionierskiej firmy 37signals – w swojej znakomitej książce Rework piszą: „Jeśli próbujesz wybrać jedną osobę spośród kilku kandydatów na konkretną posadę, zatrudnij tę, która potrafi najlepiej pisać”. Osoba, która potrafi pisać, często bowiem potrafi także klarownie się wyrażać – co podnosi jej umiejętności komunikacyjne w zespole. Zatem rozwój umiejętności copywriterskich jest znacznie ważniejszy niż przypuszczamy i nie ogranicza się jedynie do tworzenia chwytliwych haseł reklamowych. To kompetencja, która potrafi poprawić jakość naszych relacji z firmowym zespołem i klientami.

POLECAMY

Dlatego dziś przedstawię Ci i omówię najbardziej skuteczne zabiegi, jakie stosują profesjonalni copywriterzy w swoim warsztacie.

Dzięki nim Twoje teksty będą bardziej przekonujące, skuteczne i wiarygodne.

1. Używaj nagłówków z korzyściami

Wielu specjalistów podkreśla, że najważniejszym elementem copywritingu jest nagłówek. To od jego skuteczności będzie bowiem zależało, czy oferta reklamowa, tekst na blogu, czy jakakolwiek inna forma komunikacji marketingowej będą chętnie czytane przez odbiorców.

Nagłówek jest jak „reklama reklamy” – p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy