Jak pisać, by angażować? Złote zasady redaktora online

Temat numeru

Jak pisać do online’u, by angażować? Są tacy, którzy powiedzą Ci, że albo „to masz”, albo daruj sobie i nawet nie zaczynaj. Jak dla mnie, możesz być zarówno przekonany o swojej świetności, jak i w siebie nie wierzyć – tych kilka zasad prędzej czy później Ci się przyda. 

O dobrym contencie mówi się, że wyróżnia się na tle reszty lub jest dla czytelnika użyteczny (to ta subtelna różnica między „help” a „hype”, którą doskonale w swej książce pt. Youtility rozkłada na czynniki pierwsze Jay Baer.

POLECAMY

Z tym pierwszym nie jest dziś łatwo, ponieważ content tworzy dziś niemal każdy, a my mamy na jego konsumpcję coraz mniej czasu. 

Być może w 2005 r. wystarczyło napisać dobry materiał, zamieścić go na blogu, a potem na  Facebooku i… wieść „niosła się sama”, a Twój blog nadal był konkurencyjny. Dziś – nie. W sieci ląduje ok. 2 mln postów dziennie. O ile w 2006 r. w internecie istniało ponad 100 mln stron z treściami (Netcraft), o tyle w 2013 r. było ich już ponad 700 mln. Według Technorati w 2005 r. było 7,8 mln blogów. Dziś?

Ponad 170 mln. Dużo. Dlatego większość treści, z którymi się stykamy na co dzień, ignorujemy. Według raportu Moz znikome zaangażowanie budzi aż 75% takich treści (rys. 1). Co pomoże Ci to zmienić?

Rys. 1. Źródło: Moz

Poznaj swojego odbiorcę i pisz jego językiem

Rozpracuj go naprawdę szczegółowo. I nie chodzi tu o taki poziom szczegółowości (rys. 2).

Sprawdź, jakie są jego potrzeby i przyzwyczajenia. Po jakie tematy sięg...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy