Jak pisać, by angażować?

Temat numeru

Słowo ma moc, jednak tylko wtedy, gdy zostanie właściwie użyte. Nawet największe umiejętności pisarskie i doskonała znajomość języka okażą się niewystarczające, jeżeli nie będziesz wiedział, jak zaangażować swoich odbiorców. Sprawdź zatem, jak pisać, by internauci chcieli czytać twoje teksty.

Pisz językiem prostym, ale dostosowanym do odbiorcy

Fryderyk Nietzsche stwierdził: „Prędzej można nauczyć się pisać wspaniale niż lekko i z prostotą”. Sens pozostaje aktualny do dziś – dzięki wybieraniu powszechnie znanych, mało skomplikowanych słów, odbiorca zrozumie każdy jego fragment. 
Czytelnik nie czuje się komfortowo, jeżeli musi sprawdzać definicję co trzeciego wyrażenia w słowniku. W efekcie prędzej czy później zrezygnuje z czytania (szczególnie w internecie, gdzie łatwo „uciec” na inne strony).
Nie zawsze jednak prostota jest wskazana. Jeżeli kierujesz swoje treści do specjalistów, np. adwokatów czy programistów, musisz posługiwać się pojęciami i sformułowaniami charakterystycznymi dla ich branży. Warto więc najpierw poznać czytelnika, a dopiero potem wybrać styl, który spełni jego oczekiwania.
Aby ułatwić odbiorcy zrozumienie trudniejszych lub anglojęzycznych pojęć, możesz umieścić pod tekstem minisłownik.
Pamiętaj, że bar...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy