Pisz językiem prostym, ale dostosowanym do odbiorcy
Fryderyk Nietzsche stwierdził: „Prędzej można nauczyć się pisać wspaniale niż lekko i z prostotą”. Sens pozostaje aktualny do dziś – dzięki wybieraniu powszechnie znanych, mało skomplikowanych słów, odbiorca zrozumie każdy jego fragment.
Czytelnik nie czuje się komfortowo, jeżeli musi sprawdzać definicję co trzeciego wyrażenia w słowniku. W efekcie prędzej czy później zrezygnuje z czytania (szczególnie w internecie, gdzie łatwo „uciec” na inne strony).
Nie zawsze jednak prostota jest wskazana. Jeżeli kierujesz swoje treści do specjalistów, np. adwokatów czy programistów, musisz posługiwać się pojęciami i sformułowaniami charakterystycznymi dla ich branży. Warto więc najpierw poznać czytelnika, a dopiero potem wybrać styl, który spełni jego oczekiwania.
Aby ułatwić odbiorcy zrozumienie trudniejszych lub anglojęzycznych pojęć, możesz umieścić pod tekstem minisłownik.
Pamiętaj, że bar...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!