Dziewięć dobrych praktyk SEO copywritingu, które warto poznać

Temat numeru

Od początku istnienia branży SEO obowiązywało powiedzenie „content is king”. Przez lata nie straciło ono na znaczeniu, jednak sama definicja wartościowego contentu uległa istotnym zmianom. Warto więc zastanowić się, jak te zmiany wpłynęły na pracę współczesnych copywriterów oraz co zrobić, aby teksty SEO przynosiły lepsze rezultaty.

Na początku drugiej dekady XXI w. strategia contentowa SEO była bardzo prosta – wystarczyło skupić się na tym, by w tekście pojawiło się jak najwięcej powtórzeń danego słowa kluczowego, czyli tzw. keywords stuffing. W zasadzie na tym kończyła się cała praca strategiczna związana z tworzeniem treści. 
Ten proceder sprawił jednak, że ilość spamowych treści (z uwagi na zagęszczenie fraz w tekstach) przyrastała w zastraszającym tempie. W odpowiedzi na to wyszukiwarka Google wprowadziła serię algorytmów, które zmieniły pracę zarówno copywriterów, jak i specjalistów SEO. Oto najważniejsze z tych zmian:

POLECAMY

Zacznijmy więc od strategii

Zanim zdecydujesz się na prowadzenie lub obsługę bloga firmowego, warto zadać sobie pytanie: „Dlaczego tworzę blog i co chcę przez to osiągnąć?”. Niezależnie, czy blog jest Twój, czy należy do Twojego klienta, musi spełniać określone wymagania, aby generować ruch. Dobra strategia ułatwi również zarządzanie treściami i mierzenie celów. 

Algorytm Jego działanie
Algorytm Panda Wprowadzony w 2011 r., pozwalał na ograniczenie widoczności treści niskiej jakości, w których pojawiało się zagęszczenie fraz kluczowych
RankBrain Pierwszy przykład samouczącej się sztucznej inteligencji w wyszukiwarce Google. Analizował i przewidywał intencje użytkownika na podstawie jego zachowania w sieci
BERT Aktualizacja algorytmu Google z 2019 r., która umożliwiła wyszukiwarce lepsze zrozumienie semantyki tekstu i powiązań między wyrazami w zapytaniu


Dlatego:

  • Ustal cel działań. Pamiętaj, aby był on mierzalny i możliwy do osiągnięcia w określonym czasie. Ważne, aby liczba celów nie była zbyt duża. Warto ustalić hierarchię – zaczynając od celu głównego, a kończąc na mniejszych. 
  • Wybierz narzędzia analityczne do monitorowania celów. Przeanalizuj, jakie narzędzia najlepiej nadają się do monitorowania Twojego celu i...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy