Na początku drugiej dekady XXI w. strategia contentowa SEO była bardzo prosta – wystarczyło skupić się na tym, by w tekście pojawiło się jak najwięcej powtórzeń danego słowa kluczowego, czyli tzw. keywords stuffing. W zasadzie na tym kończyła się cała praca strategiczna związana z tworzeniem treści.
Ten proceder sprawił jednak, że ilość spamowych treści (z uwagi na zagęszczenie fraz w tekstach) przyrastała w zastraszającym tempie. W odpowiedzi na to wyszukiwarka Google wprowadziła serię algorytmów, które zmieniły pracę zarówno copywriterów, jak i specjalistów SEO. Oto najważniejsze z tych zmian:
POLECAMY
Zacznijmy więc od strategii
Zanim zdecydujesz się na prowadzenie lub obsługę bloga firmowego, warto zadać sobie pytanie: „Dlaczego tworzę blog i co chcę przez to osiągnąć?”. Niezależnie, czy blog jest Twój, czy należy do Twojego klienta, musi spełniać określone wymagania, aby generować ruch. Dobra strategia ułatwi również zarządzanie treściami i mierzenie celów.
Algorytm | Jego działanie |
Algorytm Panda | Wprowadzony w 2011 r., pozwalał na ograniczenie widoczności treści niskiej jakości, w których pojawiało się zagęszczenie fraz kluczowych |
RankBrain | Pierwszy przykład samouczącej się sztucznej inteligencji w wyszukiwarce Google. Analizował i przewidywał intencje użytkownika na podstawie jego zachowania w sieci |
BERT | Aktualizacja algorytmu Google z 2019 r., która umożliwiła wyszukiwarce lepsze zrozumienie semantyki tekstu i powiązań między wyrazami w zapytaniu |
Dlatego:
- Ustal cel działań. Pamiętaj, aby był on mierzalny i możliwy do osiągnięcia w określonym czasie. Ważne, aby liczba celów nie była zbyt duża. Warto ustalić hierarchię – zaczynając od celu głównego, a kończąc na mniejszych.
- Wybierz narzędzia analityczne do monitorowania celów. Przeanalizuj, jakie narzędzia najlepiej nadają się do monitorowania Twojego celu i...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!