Jak mierzyć skuteczność kampanii w środowisku Meta

Temat numeru

Nie wie, co to „dynamiczne środowisko”, ten, kto nie pracował w mediach społecznościowych. Miałeś przygotowaną świetną kampanię z Polakami na Euro, ale odpadli, zaproponowałeś klientowi inną optymalizację niż zwykle? Dzień dobry, dzisiaj już nie ma jej w panelu.

Platforma Meta oferuje szerokie możliwości dotarcia do odbiorców, ale bez odpowiedniej analizy danych trudno ocenić rzeczywisty wpływ naszych działań. W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym raportom i metrykom, które pomogą Ci zoptymalizować kampanie i osiągnąć lepsze wyniki, niezależnie od tego, czy prowadzisz działania płatne czy organiczne.

POLECAMY

Współczynniki – CTR, VTR, CR

Jeśli liczyłeś na to, że będziemy tu rozmawiać o koszcie za kliknięcie lub 1000 impresji, to się przeliczyłeś. Koszty za akcje są ważne, szczególnie dla naszych klientów, ale często nie mówią nic o skuteczności reklamy. Wie o tym każdy, kto tłumaczył się z tego, dlaczego reklama o najniższym CPC (cost per click) ma najniższe wydatki. I że ten algorytm taki mądry, a jednak głupi.

Dlatego proponuję skupić się na:

CTR (click-through rate)

CTR to odsetek użytkowników, którzy kliknęli w Twój link po zobaczeniu reklamy lub posta. Jest to kluczowy wskaźnik efektywności Twoich wezwań do działania (CTA) i atrakcyjności treści. Jeśli zależy Ci na przejściach na stronę, to jest to najważniejszy wskaźnik. Czy reklamy z niskim CTR mają sens? Tak, jeśli chcesz za te kliknięcia dużo płacić.

VTR (view-through rate)

W p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy