Platforma Meta oferuje szerokie możliwości dotarcia do odbiorców, ale bez odpowiedniej analizy danych trudno ocenić rzeczywisty wpływ naszych działań. W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym raportom i metrykom, które pomogą Ci zoptymalizować kampanie i osiągnąć lepsze wyniki, niezależnie od tego, czy prowadzisz działania płatne czy organiczne.
POLECAMY
Współczynniki – CTR, VTR, CR
Jeśli liczyłeś na to, że będziemy tu rozmawiać o koszcie za kliknięcie lub 1000 impresji, to się przeliczyłeś. Koszty za akcje są ważne, szczególnie dla naszych klientów, ale często nie mówią nic o skuteczności reklamy. Wie o tym każdy, kto tłumaczył się z tego, dlaczego reklama o najniższym CPC (cost per click) ma najniższe wydatki. I że ten algorytm taki mądry, a jednak głupi.
Dlatego proponuję skupić się na:
CTR (click-through rate)
CTR to odsetek użytkowników, którzy kliknęli w Twój link po zobaczeniu reklamy lub posta. Jest to kluczowy wskaźnik efektywności Twoich wezwań do działania (CTA) i atrakcyjności treści. Jeśli zależy Ci na przejściach na stronę, to jest to najważniejszy wskaźnik. Czy reklamy z niskim CTR mają sens? Tak, jeśli chcesz za te kliknięcia dużo płacić.
VTR (view-through rate)
W p...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!