Jak łączyć desktop, mobile i offline, by osiągać ponadprzeciętne rezultaty, czyli TOP 4 zintegrowanych kampanii reklamowych (i kilka innych, o których warto wspomnieć)

Temat numeru

Kłopot bogactwa – to chyba najlepsze określenie sytuacji, przed którą staje marketer mający za zadanie przygotowanie skutecznej kampanii reklamowej. Jeszcze 100 lat temu możliwości reklamy ograniczały się do przygotowania odpowiedniego szyldu, reklamy w prasie, ewentualnie plakatu reklamowego. Potem doszło radio. Następnie telewizja. W końcu wielkoformatowe reklamy OOH. A odkąd na początku lat 90. wyemitowano pierwszą reklamę banerową, gama produktów digital poszerza się właściwie nieustannie. Jak poukładać wszystkie te klocki w sensowną całość? I dlaczego warto to robić? 

Na początek kilka liczb. Według Kantara zintegrowane kampanie są o 31% bardziej efektywne niż kampanie przeprowadzone przy użyciu tylko jednego kanału dotarcia. Inne, niedawno przeprowadzone przez Advertising Research Foundation badanie pokazuje, że już dodanie jednego dodatkowego kanału dotarcia zwiększa efektywność kampanii o 19%, a każdy następny przynosi dalszy wzrost. Z każdą kolejną platformą dotarcia ROI rośnie aż do 35%, przy pięciu kanałach. Dlaczego tak się dzieje? Najprościej ujmując: ponieważ każdy rodzaj komunikacji jest wobec innych komplementarny i umiejętnie wykorzystany czyni kampanię głębszą, bardziej wielowymiarową, a tym samym lepiej zapadającą w pamięć. 

POLECAMY

Komplemetarność poszczególnych kanałów przejawia się w kilku aspektach. 

Funkcja 

Niewykluczone, że to się kiedyś zmieni, ale obecnie najlepszymi narzędziami do szybkiego zbudowania szerokiego zasięgu i świadomości marki jest outdoor i reklama telewizyjna. To media najbardziej „masowe”, docierające do największej liczby osób – każdy z nas porusza się po ulicach i jeździ komunikacją miejską albo samochodem (zgodnie z najnowszymi badaniami spędzamy średnio trzy godziny dziennie „na mieście” – wlicza się w to dojazd do pracy) i (prawie) każdy z nas ogląda telewizję – jeśli nie u siebie, to przy okazji wizyty u znajomych czy rodziny. To więc idealne media zasięgowe. Outdoor i TV nie umożliwią nam jednak tak precyzyjnego targetowania jak reklama banerowa w internecie. Nie pozwalają też na „zatrzymanie” klienta na dłużej na naszej stronie docelowej, ani na spontaniczny zakup produktu od razu po ob...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy