Jak kreacja wpływa na efektywność kampanii reklamowej w internecie?

Temat numeru

O efektywności marketingu częściej mówimy i piszemy w kontekście jego przełożenia na sprzedaż. Rzadziej wylicza się ROI jako wskaźnik dotyczący skutecznego budowania marki. A tego, że efektywne budowanie marki jest ważne, nie musimy nikomu udowadniać.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj nasz artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"

POLECAMY

Wiemy chociażby, że silne marki są w stanie szybciej odbudować się po kryzysie i wrócić na ścieżkę wzrostu. Potwierdza to chociażby analiza na podstawie bazy Kantar BrandZ. (źródło: Brand Z portfolios vs S&P500 and MSCI World: Kwiecień 2004–Kwiecień 2020).
Szyybka odbudowa jest nie do przecenienia w warunkach niepewności, w jakich przyszło nam żyć. Pomiary efektywności mediów z reguły bardzo duży nacisk kładą na krótkoterminowe mierzenie efektów sprzedażowych, natomiast wpływ kampanii na brand nie jest dla marketerów aż tak istotny – a przynajmniej tego typu pomiary nie odbywają się przy okazji każdej kampanii.
Tymczasem powinny one stanowić nieodłączny element holistycznego spojrzenia na działania marketingowe, bo dzięki nim można lepiej rozumieć, co dzieje się z marką, i skuteczniej planować zarówno krótko-, jak i długofalowe działania. Dodatkowo, pomiary tego typu pozwalają na bardzo uniwersalne analizy.
 

Rys. 1. Brand Z portfolios vs S&P500 and MSCI World: Kwiecień 2004-Kwiecień 2020


Z metaanalizy na bazie ponad 150 badań crossmediowych wiemy, że 50% efektywności kampanii wynika z siły kreacji. Drugie 50% to media. 
Dostarczenie odpowiedniego zasięgu i częstotliwości, a także skuteczna strategia media mix, pozwalają uzyskać efekt synergii. Efektywność w tym wypadku rozumiemy jako budowanie bardzo ważnej składowej...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy