Jak dotrzeć tam, gdzie nikt nie dotarł? Sztuka wyszukiwania osób i informacji na LinkedIn

Media społecznościowe

W tym artykule chciałbym przekazać Ci swoją wiedzę dotyczącą często niedocenianej, ale moim zdaniem kluczowej umiejętności w pracy na LinkedIn – wyszukiwania. Niezależnie od tego, czy budujesz markę osobistą, wizerunek firmy, sprzedaż, czy szukasz pracownika – sprawne posługiwanie się wyszukiwarką jest konieczne. Powiedziałbym wręcz niezbędne, tak jak umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji z innymi użytkownikami tej platformy. Jeśli nie znajdziesz odpowiedniej osoby lub informacji, to Twoje umiejętności komunikacyjne na niewiele się przydadzą.

Dlaczego wyszukiwanie na LinkedIn to kluczowa umiejętność?

Znalezienie odpowiedniej osoby to znacznie większa szansa na sprzedaż, nowy biznes, dobrą współpracę. Czy w biznesie nie chodzi o to, aby dotrzeć do odpowiedniej osoby minimalizując nakłady pracy? Szczególnie dziś, kiedy permanentnie brakuje nam najważniejszego kapitału – czasu. Największą wartością LinkedIn są ludzie, ogromna baza potencjalnych kontaktów, których nie znajdziemy bez wyszukiwarki.
LinkedIn nieprzypadkowo powstał w Stanach Zjednoczonych. To jedna z najbardziej pragmatycznych kultur na świecie. Amerykanin przechodzi łatwo do nawiązania kontaktów z nieznajomym, chcąc znaleźć odpowiedź na to, kim jesteś, czym się zajmujesz. Szuka odpowiedzi na pytania: jak możesz mu pomóc w życiu, jak on może pomóc Tobie. Moim zdaniem duża świadomość tego, czego szukasz, i umiejętność dotarcia do tego, to szansa na lepszej jakości życie.

POLECAMY

Nie wszystko od razu jest widoczne!

Czy wiesz o tym, że większość osób nie korzysta z zaawansowanych funkcji wyszukiwania na LinkedIn? Czy wiesz o tym, że większość użytkowników dociera przeważnie tylko do ok. 20% poszukiwanych osób? Poza tym większość szukających znajduje te same osoby. A czy nie lepiej jest dotrzeć do tych, do których jeszcze inni nie dotarli?

Zanim zaczniesz szukać, przygotuj się!

Przed przystąpieniem do poszukiwania kontaktów/informacji wróć do bardzo ważnej strategicznej kwestii – określenie celów i zdefiniowania grupy docel...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy