Jak dotrzeć do każdego internauty w Polsce? Reklamy napędzane danymi od A do Z

Programmatic

Ciężkie jest życie współczesnego marketera. Przede wszystkim użytkownik nie jest już łatwym celem. Atakowany przez liczne (i często nietrafione) reklamy wyposażył się w szereg mechanizmów obronnych, takich jak ślepota banerowa czy adblock. 

Dość liczną grupę konsumentów stanowią Millenialsi, czyli pokolenie znacznie mniej podatne na tradycyjną reklamę. Sprawy nie ułatwia paradoks wyboru – im większy wybór ma użytkownik, tym bardziej się gubi i zniechęca. Z tym zjawiskiem mamy też do czynienia po stronie marketerów, których w gąszczu możliwości oferowanych przez współczesny marketing internetowy cały czas gnębią te same pytania: 

POLECAMY

  • Jak dotrzeć do nowych użytkowników? 
  • Jak sprawić, by zmienili się w klientów i regularnie wracali do mojego serwisu? 
  • Które reklamy są skuteczne i jak mądrze wydać pieniądze na marketing? 

A – jak audience targeting

Są kampanie, które angażują, zaciekawiają i sprawiają, że użytkownik chętnie przechodzi na stronę reklamodawcy, a są takie, które giną w gąszczu innych reklam na stronie. Tych drugich niestety jest więcej. W większości nie skłaniają użytkownika do wykonania pożądanej akcji z dwóch powodów – abstrahują od kontekstu strony i nie są dopasowane do odbiorcy. 

W mocny sposób podsumował to prezes Pepsico, Brad Jakeman, na amerykańskiej konferencji marketerów Masters of Marketing, w którym krytycznie skomentował brak dostosowania przekazu do treści i do odbiorcy. 

Można powiedzieć, że szef Pepsico odwołał się do clue personalizacji reklamy i audience targetingu – to znaczy myślenia o użytkownikach jako zbiorze jednostek o indywidualnych cechach. Jest to istotne niezależnie od wielkości marki, którą zarządzamy, a także od jej rodzaju (B2B czy B2C). 

Tym samym kluczem do użytkowników jest dopasowanie przekazu reklamowego – zarówno treści,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy