Dość liczną grupę konsumentów stanowią Millenialsi, czyli pokolenie znacznie mniej podatne na tradycyjną reklamę. Sprawy nie ułatwia paradoks wyboru – im większy wybór ma użytkownik, tym bardziej się gubi i zniechęca. Z tym zjawiskiem mamy też do czynienia po stronie marketerów, których w gąszczu możliwości oferowanych przez współczesny marketing internetowy cały czas gnębią te same pytania:
POLECAMY
- Jak dotrzeć do nowych użytkowników?
- Jak sprawić, by zmienili się w klientów i regularnie wracali do mojego serwisu?
- Które reklamy są skuteczne i jak mądrze wydać pieniądze na marketing?
A – jak audience targeting
Są kampanie, które angażują, zaciekawiają i sprawiają, że użytkownik chętnie przechodzi na stronę reklamodawcy, a są takie, które giną w gąszczu innych reklam na stronie. Tych drugich niestety jest więcej. W większości nie skłaniają użytkownika do wykonania pożądanej akcji z dwóch powodów – abstrahują od kontekstu strony i nie są dopasowane do odbiorcy.
W mocny sposób podsumował to prezes Pepsico, Brad Jakeman, na amerykańskiej konferencji marketerów Masters of Marketing, w którym krytycznie skomentował brak dostosowania przekazu do treści i do odbiorcy.
Można powiedzieć, że szef Pepsico odwołał się do clue personalizacji reklamy i audience targetingu – to znaczy myślenia o użytkownikach jako zbiorze jednostek o indywidualnych cechach. Jest to istotne niezależnie od wielkości marki, którą zarządzamy, a także od jej rodzaju (B2B czy B2C).
Tym samym kluczem do użytkowników jest dopasowanie przekazu reklamowego – zarówno treści,...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!