To, jak sprzedawać online, w dużej mierze zależy od sposobu dystrybucji na rynku stacjonarnym. Jeśli Twoja marka jest znana, naturalnym kierunkiem rozwoju będzie własny sklep internetowy. Może pojawić się wtedy pytanie, czy taki sklep obroni się również przy ekspansji na zagraniczne rynki. Czy dasz radę zrekompensować koszty wejścia potencjalnym zyskiem ze sprzedaży bezpośredniej? Często lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem okazuje się dobra strategia współpracy z popularnymi na danym rynku marketplace’ami. Z drugiej strony, internet otwiera nowe możliwości dla modelu D2C, szczególnie jeśli masz oryginalny pomysł, tworzysz personalizowane produkty czy usługi. Wtedy siła Twojej sprzedaży online powiązana jest z rozbudową lojalnej społeczności, która nie tylko kupuje Twoje produkty, ale staje się ich ambasadorem.
POLECAMY
Minisłownik dotyczący modeli sprzedaży online
|
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!