Co w Google Ads piszczy? Trendy dominujące w 2022 r. w Google Ads

Temat numeru

System reklamowy Google mimo upływu lat jest nadal najbardziej dynamicznie rozwijającym się systemem reklamowym. Kiedy dodamy do tego wysoką skuteczność w wielu branżach i bezkonkurencyjne zasięgi, mamy tylko jeden wniosek: warto trzymać rękę na pulsie. Nowości mogą okazać się ciekawą przewagą nad konkurencją, a świadomość zmian pozwoli unikać pułapek. Dlatego ten artykuł pozwoli Ci lepiej zrozumieć ostatnie trendy i zmiany, aby przygotować Cię na kolejny rok z Google Ads.

Nowe okazje i pułapki systemu

Zmiany w systemie Google Ads mogą okazać się pułapką na nieuważnych specjalistów działających niezmiennie od lat lub przeciwnie, okazją do ulepszenia kampanii. Dla przykładu, od pewnego czasu Google zmienił sposób, jak działa kierowanie na język. Kiedyś wybranie języka polskiego powodowało kierowanie reklam do osób, które korzystały z Google w polskim interfejsie. Popularna sztuczka dodawania kierowania polskich słów kluczowych w wersji angielskiej, a lokalizacji np.: Warszawa czy Kraków, rozszerzała zasięg do osób, które korzystały z Google na firmowych komputerach z ustawionym językiem angielskim. Obecnie Google uczy się, jakim językiem posługujemy się w sieci i wykorzystuje tę wiedzę do kierowania reklam. Ta subtelna zmiana pozwala na tworzenie ciekawych kampanii w niszach, np. kierowanych do hiszpańskojęzycznych osób, lecz używających polskich słów kluczowych. Z drugiej strony, rozszerza zasięgi innych kampanii, co wymaga weryfikacji skuteczności, gdy kierowane są na obszary zróżnicowane językowo.

POLECAMY

Moim rozwiązaniem na śledzenie nowości jest skanowanie dokumentacji w poszukiwaniu najdrobniejszych zmian. W efekcie publikujemy niektóre z nich w cyklu semówka (https://www.devagroup.pl/blog/). Niestety oficjalna strona pomocy w Google pomija wiele ważnych detali https://sup...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy