Nowe okazje i pułapki systemu
Zmiany w systemie Google Ads mogą okazać się pułapką na nieuważnych specjalistów działających niezmiennie od lat lub przeciwnie, okazją do ulepszenia kampanii. Dla przykładu, od pewnego czasu Google zmienił sposób, jak działa kierowanie na język. Kiedyś wybranie języka polskiego powodowało kierowanie reklam do osób, które korzystały z Google w polskim interfejsie. Popularna sztuczka dodawania kierowania polskich słów kluczowych w wersji angielskiej, a lokalizacji np.: Warszawa czy Kraków, rozszerzała zasięg do osób, które korzystały z Google na firmowych komputerach z ustawionym językiem angielskim. Obecnie Google uczy się, jakim językiem posługujemy się w sieci i wykorzystuje tę wiedzę do kierowania reklam. Ta subtelna zmiana pozwala na tworzenie ciekawych kampanii w niszach, np. kierowanych do hiszpańskojęzycznych osób, lecz używających polskich słów kluczowych. Z drugiej strony, rozszerza zasięgi innych kampanii, co wymaga weryfikacji skuteczności, gdy kierowane są na obszary zróżnicowane językowo.
POLECAMY
Moim rozwiązaniem na śledzenie nowości jest skanowanie dokumentacji w poszukiwaniu najdrobniejszych zmian. W efekcie publikujemy niektóre z nich w cyklu semówka (https://www.devagroup.pl/blog/). Niestety oficjalna strona pomocy w Google pomija wiele ważnych detali https://su... |
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!