YouTube Shorts – z czym to się je?

Temat numeru

Minął już rok od wprowadzenia przez YouTube odpowiedzi na pandemiczny fenomen TikToka i krótkiej formy wideo – YouTube Shorts. To funkcja udostępniania krótkich filmów, działająca w ramach aplikacji i strony YouTube. Od momentu uruchomienia YouTube Shorts zgromadziło już ponad 5 mld wyświetleń.

Google wykorzystało trend na krótką formę wideo i umożliwiło swoim użytkownikom produkcję Shortsów. To nowe narzędzie oddane w ręce twórców cały czas jest w fazie rozwoju. YouTube stale dopracowuje formę dystrybucji i wprowadza nowe funkcjonalności, a pozostałe platformy oferujące podobne funkcje zaczynają widzieć w Shortsach realną konkurencję.

POLECAMY

 

 Rys. 1. Shortsy na YouTubie. Źródło: YT Shorts

 

Początki Shortsów

YouTube wprowadził Shortsy w 2021 r. Ta nowa funkcja obsługuje treści użytkowników podobnie jak podstawowa usługa YouTube, ale ogranicza długość wideo do 60 s, a filmy wyświetlane są wertykalnie. 

Shortsy są jednak nadal we wczesnej fazie rozwoju i widać, że w dużym stopniu opierają się na treściach kopiowanych z TikToka w ramach content recyklingu. Z perspektywy technicznej Shorts pozwalają użytkownikom na to samo co TikTok: mogą łączyć fragmenty wideo w jeden film, używać filtrów czy też dodawać d...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy