Google wykorzystało trend na krótką formę wideo i umożliwiło swoim użytkownikom produkcję Shortsów. To nowe narzędzie oddane w ręce twórców cały czas jest w fazie rozwoju. YouTube stale dopracowuje formę dystrybucji i wprowadza nowe funkcjonalności, a pozostałe platformy oferujące podobne funkcje zaczynają widzieć w Shortsach realną konkurencję.
POLECAMY
Rys. 1. Shortsy na YouTubie. Źródło: YT Shorts
Początki Shortsów
YouTube wprowadził Shortsy w 2021 r. Ta nowa funkcja obsługuje treści użytkowników podobnie jak podstawowa usługa YouTube, ale ogranicza długość wideo do 60 s, a filmy wyświetlane są wertykalnie.
Shortsy są jednak nadal we wczesnej fazie rozwoju i widać, że w dużym stopniu opierają się na treściach kopiowanych z TikToka w ramach content recyklingu. Z perspektywy technicznej Shorts pozwalają użytkownikom na to samo co TikTok: mogą łączyć fragmenty wideo w jeden film, używać filtrów czy też dodawać...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!