Myśląc o sztucznej inteligencji i jej wykorzystaniu w marketingu, najczęściej przychodzi nam do głowy ChatGPT. I słusznie – bo to narzędzie daje nam naprawdę ogromne pole do manewru.
Musimy tylko pamiętać o kilku istotnych kwestiach dotyczących analizy danych.
ChatGPT jest modelem językowym – i tak jak w przypadku generowania treści (jeśli wiemy, jak pisać dobre prompty), efekty są zazwyczaj bardzo dobre, tak nie został on bezpośrednio stworzony do analiz danych. Są na to jednak rozwiązania.
Pierwszym z nich jest wbudowany w ChatGPT tzw. code interpreter. Choć wydawać by się mogło, że służy bardziej do działań programistycznych, a nie marketingowych, to jego zastosowanie jest znacznie szersze. Działa on na bazie języka Python, popularnego języka w dziedzinie analizy danych, i możemy go wykorzystać w celach marketingowych.
Jeszcze do niedawna należało włączyć to rozszerzenie w ustawieniach w zakładce beta, lecz obecnie nie jest to już konieczne. Jest jednak możliwość aktywowania funkcji pokazywania kodu podczas analiz danych i tę opcję warto włączyć, aby w razie wątpliwości zobaczyć, czy wszystkie dostarczone dane zostały poprawnie zinterpretowane. Aby mieć dostęp do code interpretera, konieczna jest wersja płatna ChataGPT (PRO).
Aby włączyć tę opcję, przejdź do ustawień ChatuGPT i wybierz opcję „Always show code when using data analyst” (rys. 1).
POLECAMY
To rozwiązanie...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!