Jak 1% CR więcej przekłada się na wynik? 10 pomysłów na wyższą konwersję

Temat numeru Skuteczna sprzedaż w internecie dla małej i średniej firmy

Optymalizacja wskaźnika konwersji jest przedmiotem zainteresowania zarówno marketingu (jego wzrost przy niezmiennych kosztach przyczynia się do zwiększenia obrotów), jak i działu sprzedaży. Większa liczba dobrej jakości leadów procesowanych w dalszej kolejności przez zespoły handlowe przekłada się na konkretne korzyści finansowe. Istnieją branże, dla których wzrost konwersji o 1 punkt procentowy wiąże się z benefitem w postaci dodatkowych kilkuset milionów przychodu. Zapraszam do lektury tekstu pokazującego 10 przykładów niestandardowych działań optymalizacyjnych, które zwiększą Twój wskaźnik konwersji.

Poprawa konwersji, czyli wskaźnika informującego o udziale osób wykonujących pożądaną akcję spośród wszystkich, którzy odwiedzili stronę WWW, jest jednym z najważniejszych celów realizowanych przez ich projektantów. Truizm stanowi stwierdzenie, że zwiększenie liczby osób wypełniających poprawnie formularz kontaktowy, zapisujących się na webinar, dokonujących zakupu w sklepie internetowym czy kontaktujących się przez określone medium wiąże się z konkretnymi korzyściami finansowymi dla przedsiębiorstwa.

POLECAMY

Ważniejszym aspektem jest to, że podniesienie wspomnianego wskaźnika nie jest jedynie zwiększeniem użyteczności przeprojektowanej ścieżki, ale również szeregiem działań marketingowych i sprzedażowych, które:

  • Ułatwią znalezienie odpowiedzi na poszukiwane pytania.
  • Ukierunkują uwagę użytkownika na cel.
  • Wzbudzą zaufanie do marki.
  • Zbudują przewagę na tle konkurencji.
  • Obniżą ryzyko rynkowe.
  • Pozwolą lepiej zrozumieć korzyści.
  • Rozwieją ewentualne wątpliwości.

W konsekwencji ugruntują potrzebę realizacji danego zadania przez użytkownika.

Zdecydowanym ruchem ze strony projektantów, jeszcze przed rozpoczęciem przeprojektowania wybranego procesu, jest dokładne przyjrzenie się ścieżkom, jakie użytkownik realizuje do osiągnięcia swoich celów. Należy pamiętać, że to, po co przyszedł użytkownik, to realizacja konkretnego zadania, wypełnienie pewnej potrzeby (porównanie oferty, założenie konta, zakup produktu itp.). Warto, aby odległość w czasie, jak i poszczególnych ekranach do otrzymania wspomnianej wartości była jak najkrótsza.

Rys. 1. AVOKA...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy