Instrukcja profesjonalnego influencer marketingu. Jak powstają najlepsze kampanie z influencerami?

Influencer marketing

Rynek influencer marketingu rośnie – to fakt. Im więcej twórców i metod współpracy z nimi, tym bardziej jaskrawy staje się podział między „influencerami wanna-be” a profesjonalnymi twórcami internetowymi. Czas odróżnić partyzanckie lokowania u instamodelek od strategicznych, ustandaryzowanych działań dużych marek oraz profesjonalnych agencji. Przekonaj się, jak krok po kroku przygotowuje się te drugie. 

1. Audyt


Sprawdź, do realizacji jakich celów potrzebujesz influencer marketingu. Najpewniej masz już strategię komunikacji, która stanowi punkt wyjścia dla wszystkich działań. Kampanie z influencerami powinny wpisywać się w ekosystem marki, realizując lub wspierając założone cele. Pamiętaj też o przemyśleniu ewentualnych zagrożeń – realizacja jakich celów lepiej poradzi sobie bez włączania w nią twórców internetowych? Bądź bezstronny i obiektywny tak bardzo, jak to tylko możliwe. Do audytu koniecznie dodaj research. Sprawdź, jak z influencerami współpracuje konkurencja lub cała branża. W Polsce i globalnie. Analizuj nie tylko to, co dzieje się dzisiaj, ale też realizacje, które odbyły się w przeszłości, a także to, jak z czasem zmieniła się taktyka wykorzystania influencer marketingu. Dzięki temu masz szansę zaobserwować trend oraz to, co najważniejsze, czyli: jakie płyną z tego wnioski, rekomendacje i najlepsze praktyki. Współpraca z influencerami, jak każda inna gałąź marketingu, potrzebuje ciągłego optymalizowania działań, obserwowania zmiennych i wyciągania wniosków, by zbudować „krzywą uczenia” i polepszać efekty. 

POLECAMY

Przykład:
Studio Tymbark to kanał YouTube marki z udziałem influencerów, tworzony przez TalentMedia od 4 lat, który stopniowo budował utrzymanie uwagi widzów. Na samym początku wideo miały standardowy dla YouTube wykres utrzymania uwagi (dużo widzów na początku materiału, stopniowy spadek z upływem czasu). Jednak z każdą kolejną publikacją agencja mogła się uczyć, optymalizować i na podstawie wniosków doprowadzić do tego, że dziś utrzymanie uwagi widzów jest na bardzo wysokim poziomie od począ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy