Dołącz do czytelników
Brak wyników

Historia omnichannel największego sklepu piłkarskiego w Polsce

Artykuł | 21 października 2018 | NR 39
167

Omnichannel to jedno z najbardziej popularnych haseł podczas tworzenia strategii sprzedażowej wielu marek. Spędza sen z powiek nie tylko specjalistom PR & Marketing, ale również zarządowi firmy, dyrektorowi handlowemu, e-commerce menedżerom i wszystkim osobom odpowiedzialnym za rozwój sprzedaży. Mimo iż każdy teoretycznie wie, czym jest wielokanałowe podejście do klienta, niewiele polskich marek w pełni wdraża popularną i ważną dla rozwoju marki strategię. Artykuł pokazuje historię marki, która przez swoje działania śmiało może omnichannel pisać przez duże „O”.

Od pewnego czasu w komunikacji marek wiele mówi się o wielokanałowym podejściu. Omnichannel powoli staje się standardem, wobec którego marki nie mogą przejść obojętnie. Spójność doświadczeń zakupowych znaczy bowiem dzisiaj tyle, co być albo nie być w sektorze handlu. Jest to zapewne spowodowane dwoma czynnikami:

  • rewolucją technologiczną, która sprawiła, że zakupy w sieci są sprawne, bezpieczne i komfortowe, 
  • zdobyciem silnej pozycji przez Milenialsów, jako najważniejszej obecnie grupy nabywczej. 

Badania pokazują, że pokolenie Y to grupa, która chętnie kupuje w sieci, doskonale radzi sobie z oddzieleniem wartościowego od reklamowego contentu oraz darzy zaufaniem te marki, które potrafią zrozumieć siłę spersonalizowanej komunikacji. Jedną z firm, która wie, jak wielki potencjał niesie za sobą strategia omnichannel, jest R-GOL.

Kanały sprzedaży R-GOL.com

Firma R-GOL to jeden z największych w Polsce dystrybutorów sprzętu do piłki nożnej. Jest ona także producentem asortymentu piłkarskiego marki R-GOL. Firma posiada cztery punkty sprzedaży, zlokalizowane w: Ostródzie, Gdańsku, Olsztynie oraz Warszawie. Oprócz salonów tradycyjnych firma uruchomiła trzy sklepy internetowe oparte na dedykowanym oprogramowaniu i-systems. Sklep online R-GOL.com skierowany jest do wszystkich, którzy kochają piłkę nożną, R-GOL.net to sklep oferujący asortyment piłkarski kontrahentom biznesowym, natomiast klientami R-GOL.pro są zawodowi piłkarze. To jednak nie wszystkie kanały handlowe. W ubiegłym roku marka uruchomiła aplikację mobilną dla sklepu internetowego  R-GOL.com. Firma obecna jest więc w wielu kanałach sprzedaży, które są z sobą powiązane i budują spójność zakupowych doświadczeń.

Placówki stacjonarne

Salony sprzedaży znajdujące się w Warszawie oraz Olsztynie wyposażone są w innowacyjne półki, które po umieszczeniu na nich obuwia wyświetlają niezbędne informacje o produkcie, takie jak: specyfikacja technologiczna, dostępne rozmiary czy wersje kolorystyczne. Ponadto, w salonie znajdują się infokioski, które umożliwiają sprawdzenie dostępności produktowej oraz złożenie zamówienia w sklepie online marki. Ekrany dotykowe, które znajdują się w warszawskim oraz olsztyńskim sklepie, zaciągają dane z systemu e-commerce, opartego na oprogramowaniu i-systems.

Systemy e-commerce

Firma R-GOL podjęła decyzję o wdrożeniu dedykowanych systemów e-commerce już w 2013 r., jednak start nowoczesnych sklepów internetowych zaplanowany został na 12 czerwca 2014 r., 
czyli dzień rozpoczęcia Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Sklepy internetowe doskonale poradziły sobie z peakiem sprzedażowym podczas mistrzostw, co pokazało, że marka posiada solidny, skalowalny i umożliwiający dalszy rozwój system sprzedaży online.

Wraz z rozwojem sprzedaży w sieci marka potrzebowała możliwości sprawnego i prawidłowego przesyłania wielu danych. Chcąc zapewnić automatyzację obiegu dokumentów i informacji sprzedażowych, system e-commerce musiał zostać zintegrowany z systemem klasy ERP. Początkowo był nim system Comarch Optima, jednak wraz z dalszym wzrostem sprzedaży podjęto decyzję o ponownej synergii systemu e-commerce, jednak tym razem z systemem Streamsoft Verto. Integracja systemu sprzedażowego z systemem do zarządzania przedsiębiorstwem, oprócz spójności danych, pozwoliła na wdrożenie wspólnej dla wielu kanałów gospodarki magazynowej. W konsekwencji wszystkie kanały sprzedaży budują przyjętą przez markę strategię omnichannel. Jednym z rozwiązań realizujących wielokanałowość sprzedaży jest usługa click & collect, dzięki której klienci marki mogą zakupić produkt przez sklep internetowy, a odebrać go w wybranym przez si...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy