W ciągu ostatnich lat popularność urządzeń mobilnych wzrosła do tego stopnia, że nie wyobrażamy sobie już bez nich życia.
POLECAMY
Używamy komunikatorów internetowych, czytamy prasę, ale coraz częściej wykorzystujemy smartfony również do zakupów online. Sklepy internetowe zdają sobie sprawę z tego, że mobilna wersja to już nie tylko plan na przyszłość. To walka o nowoczesnego konsumenta, który mając 15 minut wolnego czasu, będzie przeglądał ofertę sklepu, korzystając z urządzenia, które zawsze ma pod ręką.
Najnowszy raport Gemius potwierdza takie informacje. Aż 37% Polaków wykorzystuje przy zakupach internetowych smartfony, natomiast 24% tablet. Wciąż są to ludzie młodzi w wieku 24–35 lat. Tak jak w poprzednich latach wciąż góruje multichanneling, który przejawia się w rozpoczynaniu zakupów na jednym urządzeniu i finalizacji na innym. Niejednokrotnie zdarza się też, że klienci w sklepie stacjonarnym za pomocą smartfona sprawdzają, czy mogą otrzymać lepszą ofertę w e-commerce.
W celu stworzenia mobilnej strony, która zachęca do eksploracji, trzeba uwzględnić kontekst użycia, ograniczenia platformy oraz sam sposób korzystania z urządzenia.
Mobile vs desktop
Ze wspomnianego już raportu Gemius wynika, że do najczęstszych problemów związanych z e-zakupami dokonywanymi poprzez urządzenia mobilne należą trudności w wypełnianiu formularzy oraz brak odpowiedniego dostosowania stron. Dalej wymienia się także wolne łącze internetowe, zbyt małe litery, brak aplikacji mobilnej i problemy z płatnościami. Ze względu na to, że nasi klienci wciąż nie są tak dobrze nauczeni obsługi urządzeń mobilnych jak komputerów, błędy mogą powodować większy odsetek przypadków opuszczenia sklepu przed zakończeniem zakupów. W zwi...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!