Growth hacking w praktyce – niestandardowe, nieszablonowe i niekoniecznie drogie pomysły na reklamę i promocję online

Temat numeru

Na każdym kroku marketerzy słyszą o kolejnych innowacyjnych metodach niezbędnych w ich pracy. Zazwyczaj nowa technika marketingowa ma angielską groźnie brzmiącą nazwę, np. real time bidding, social media thrilling albo realitme video marketing automation, i przyznam się, że kiedy pierwszy raz spotkałem się z frazą growth hacking, to odebrałem ją podobnie. Pochyliłem się jednak bardziej nad literaturą tematu, zgłębiłem przykłady i muszę przyznać, że podejście skupiające się na wzroście jest bardzo skuteczne. Mam nadzieję, że po lekturze tego artykułu zgodzisz się z tym.

Czym jest growth hacking?

W dużym skrócie jest to technika, która polega na ściągnięciu nowych użytkowników na stronę internetową danej firmy czy usługi, bez użycia tradycyjnych form reklamowych. Ważne jest też utrzymanie zainteresowania użytkowników daną usługą, tak by po krótkim czasie z niej nie zrezygnowali, a wręcz odwrotnie – byli na tyle zadowoleni, że sami staną się nośnikiem reklamy. Celem growth hackera jest doprowadzenie do tego, aby coraz więcej użytkowników polecało innym konkretne narzędzie i w ten sposób generowało ruch.

POLECAMY

Problem obecnego marketingu i jego roli w funkcjonowaniu firmy

Marketerzy nie mają łatwo, często uważani są za manipulatorów, którzy wykorzystując chwyty marketingowe albo sztuczki, nakłaniają odbiorców, aby ci kupili produkt. Wewnątrz organizacji ich dział postrzegany jest jako ten, który generuje największe koszty, albo jego rola sprowadzona jest do zamieszczania postów na Facebooku, wydruku wizytówek i raz do roku stworzenia kalendarza firmowego. Tymczasem Peter Drucker, ojciec zarządzania, mó...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy