Growth hacking – 7 sprytnych sposobów na ruch i sprzedaż w kanale online

Temat numeru

Czy jednym z celów Twojej strategii marketingowej na rok 2018 jest wzrost ruchu i konwersji w sklepie internetowym? Czy mimo tego, że jest już praktycznie połowa roku to Twoje statystyki ledwo drgnęły w górę, a realizacja celu wydaje się niemożliwa? Czy masz wrażenie, że wypróbowałeś już każdego sposobu i narzędzia, aby przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć częstotliwość ich odwiedzin? Jeśli tak, to jeszcze nic straconego. W tym artykule przedstawiam 7 sposobów, które ułatwią Ci drogę do celu, czyli zwiększenie ruchu i sprzedaży w kanale online. Sposoby te, zwane growth hackami, są prostymi trikami, które prawdopodobnie pokochasz – właśnie przez ich prostotę i skuteczność.

Poznaj niezawodne triki

Growth hacki to metody, zwane często trikami, które w nieszablonowy sposób pozwalają na osiągnięcie konkretnego celu – np. zwiększenie ruchu czy konwersji. Zwykle nie wymagają dużych nakładów finansowych, rozbudowanych kampanii promocyjnych, a ich sukces tkwi w sprytnym i niestandardowym podejściu. Metody te bardzo często są tak oczywistym działaniem, że wielu o nich zapomina i skupia się na zaawansowanych testach A/B lub skomplikowanych narzędziach. 

POLECAMY

Jak się zapewne domyślasz, działanie polegające na wykorzystaniu tych sprytnych trików, określamy mianem growth hackingu. Mówi się o nim, że jest techniką osiągania wyznaczonego celu rozwiązując proste problemy i wykorzystując po prostu wiedzę o produkcie i potrzebach klientów. Upraszczając, w e-commerce wykorzystasz do tego analizę serwisu i zachowań klientów, przy wsparciu Twojej wiedzy marketingowej. 

7 growth hacków, które zwiększą ruch i sprzedaż w kanale online:

1. Zaprzyjaźnij się z Google Analytics i poznaj utm-y

Jeśli analizujesz źródła ruchu i transakcji w Twoim sklepie internetowym to bardzo dobrze. Jednak nie zapominaj, że to podstawowe informacje jakie możesz wyciągnąć z narzędzia do analizy danych od Google.

Poznaj więcej jego możliwości i analizuj także takie dane, jak: 

  • urządzenia i przeglądarki z jakich korzystają odwiedzający stronę sklepu, 
  • które strony mają największy współczynnik odrzuceń, 
  • ile dni mija od pierwszej interakcji użytkownika ze stroną do konwersji, 
  • najważniejsze ścieżki konwer...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy