Google Optimize - jak robić eksperymenty i w opraciu o wyniki podejmować trafne decyzje?

Temat numeru Sprzedaż w oparciu o dane

W tym artykule chciałbym przybliżyć działanie narzędzia, o którym jest coraz głośniej, a które może stanowić doskonałe uzupełnienie testów Twoich stron docelowych bez konieczności każdorazowego angażowania programisty. Google Optimize pozwoli Ci w oparciu o dane Google Analytics i proste testy sprawdzić różne wersje przekazu, wykorzystując zaawansowane modele statystyczne. Nieważne, czy chodzi o zwykły tekst na przycisku dodawania do koszyka, czy zupełnie inną wersję strony domowej – jeśli tylko widzisz potencjał na ulepszenie, zabierz się do testów.

Od 30 marca tego roku Optimize wyszło z bety i stało się dostępne dla wszystkich. Narzędzie jest darmowe i bazuje na danych z Google Analytics. Dostęp znajdziesz pod adresem //optimize.google.com/. Już podczas zakładania konta warto zapisać się na newslettery dotyczące nowości i ulepszeń od Google. Na kolejnym ekranie mamy do wyboru anonimowe udostępnianie swoich danych w celach ulepszenia narzędzi, dostępu do porównań oraz możliwość udostępnienia analitykowi Google dostępu do wyników. Zachęcony przeszłymi pozytywnymi doświadczeniami polecam zaangażować się w rozwój i nie blokować dostępów do tych danych, które możemy udostępnić, aby nauczyć się więcej (rys. 1).

POLECAMY

Rys. 1. Zapisz się na newslettery z nowościami Google

 

W kolejnym kroku, na nowym koncie, zauważymy założony automatycznie kontener z identyfikatorem GTM-XXXXXXX. To na nim przeprowadzimy pierwszy eksperyment. Proste menu po prawej stronie pokazuje nam, na jakim etapie konfiguracji je...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy