Geotargetowanie wczoraj
Kilkanaście lat temu, jeszcze przed erą mobilnego internetu i mobilnego marketingu, najpopularniejszymi sposobami oznaczania lokalizacji użytkowników były te oparte na adresie IP, a na niektórych rynkach te wykorzystujące kody pocztowe. Rozwiązania te pozwalały na sprawne zarządzanie kampaniami reklamowymi kierowanymi do mieszkańców wybranych dzielnic, miast czy województw, co stanowiło solidne jak na owe czasy wsparcie dla marketerów. Szybko jednak stało się jasne, że potencjał ukryty w geolokalizacji jest znacznie większy, ale bez sprowadzania go do poziomu pojedynczego użytkownika i rozłożenia w czasie trudno będzie go zrealizować.
POLECAMY
Na kłopoty smartfon
Kluczem otwierającym drzwi do wykorzystania tych możliwości okazały się nowoczesne telefony komórkowe oraz technologia dokładnego mapowania położenia i kształtu budynków na wirtualnej mapie, czyli tzw. geofencing. Mówiąc najogólniej, smartfon wraz z przypisanym do niego unikalnym ID użytkownika pozwala zlokalizować...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!