Gaming i esport w kampaniach reklamowych – Jak dobierać formaty i mierzyć skuteczność działań?

Temat numeru

Wiele marek realizuje swoje cele marketingowe w obszarze gamingu. Fakt ten nie powinien dziwić tych, którzy śledzą trendy i różnego rodzaju raporty. W najnowszym badaniu Newzoo czytamy, że w 2022 r. wzrosła o kolejne 4,6% liczba graczy i obecnie szacuje się, że na świecie ponad 3,2 mld ludzi gra w przeróżne gry. To ogromna społeczność, bardzo zróżnicowana – wszak gracz graczowi nie równy. Przez rozwój tego rynku mamy ogrom tytułów gier i platform, na których można grać. Jeśli dodamy jeszcze do tego czynniki demograficzne, okazuje się, że dotarcie do osób grających w gry może spędzać sen z powiek marketerom.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj nasz artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"

POLECAMY

Precyzja dotarcia do określonej społeczności pokrywającej się z grupą docelową marki to podstawa udanej integracji w obszarze gamingu. Społeczności, jak można się domyśleć, mamy wiele, a żeby utrudnić zadanie, dodam jeszcze fanów gamingu i esportu, którzy interesują się tą dziedziną, lecz sami w gry z różnych przyczyn nie grają, a jest to też warta uwagi i zaopiekowania się spora grupa osób, niekiedy mocno opiniotwórcza. 

Gaming a esport

Zanim przejdziemy do formatów, które mogą występować w gamingu i w esporcie, krótka powtórka z wiedzy o tej dziedzinie. Czym różni się gaming od esportu? Najprościej rzecz ujmując, gaming to czynność grania w gry wideo. Odnosi się do każdej platformy oraz dowolnego stopnia zaawansowania gracza. To ogromny ekosystem, który tworzą wydawcy gier, gracze, influencerzy, youtuberzy, streamerzy oraz… esport. Esport jest częścią gamingu, którą wyróżnia profesjonalizacja i kompetytywność. Tworzą go drużyny i organizacje esportowe, zawodnicy, występują w nim ligi i turnieje. 

Jak skutecznie stworzyć kampanię skierowaną do graczy?

Zarówno w gamingu, jak i w esporcie, mamy różne możliwości, które bezpośrednio korespondują z potrz...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy