Eksperci w ogniu pytań

W ogniu pytań

Jakie trendy zaobserwujemy w e-mail marketingu na przełomie 2020 i 2021 roku? Czy istnieją pewne sposoby na podniesienie wskaźników CTR/CTOR i CR? Zadaliśmy ekspertom trzy pytania dotyczące najskuteczniejszych technik prowadzenia kampanii w kanale e-mail oraz poprosiliśmy o praktyczne pro-tipy.

1. Trzy typowe błędy e-mail marketerów w kreacjach e-mailingów reklamowych?

Michał Leszczyński
Content Marketing Manager w GetResponse. O e-mail marketingu wie prawie wszystko i chętnie dzieli się tą wiedzą. Współtworzy i zarządza treściami edukacyjnymi w GetResponse, sprawiając, że e-mail marketing jest rzeczywiście prosty – i to nie tylko dla zaawansowanych użytkowników.

POLECAMY

Odnoszę wrażenie, że marketerzy skupiają się na tym, aby ich mailingi reklamowe były w pierwszej kolejności wizualnie estetyczne, a dopiero później skuteczne.
Swoje newslettery często opierają głównie o wysokiej jakości zdjęcia, ale nie myślą o tym, jak ich wiadomości będą wyglądały, jeśli grafiki nie zostaną pobrane lub zablokuje je program pocztowy.
W takich wiadomościach zazwyczaj brakuje elementów tekstowych, które pomogą przekonać odbiorcę do tego, żeby komunikat odczytał w całości i zapoznał się z ofertą marki. Ponadto mało kto pamięta o uzupełnianiu ALT tekstów przy grafikach, a te pomagają osobom korzystającym z czytników ekranu. Jest to o tyle ważne, że według danych ze światowej organizacji WHO na świecie żyje już 2,2 miliarda osób, które niedowidzą.

Magdalena Calik
Od 10 lat związana z marketingiem. Odpowiada za strategię i proces implementacji automatyzacji dla kluczowych klientów SALESmanago w dziale konsultingu. Zdobywa i wykorzystuje swoje doświadczenie w pracy z takimi firmami, jak Oriflame, 4Finance, 4F i wiele innych. Zarządza pracą zespołu wspierającego Oriflame we wdrożeniu marketing automation na całym świecie.

Mogłoby się wydawać, że odpowiednie podlinkowanie elementów wiadomości to podstawa, jednak brak url połączonego z niektórymi elementami maila to częsty błąd marketerów. Każdy klikalny element, jak button czy grafika, powinien prowadzić odbiorcę na naszą stronę, zwiększając w ten sposób szansę na wyższy CTR mailingu. Równie często zdarza się, że marketerzy zapominają o preheaderze wiadomości. Ten krótki tekst może zupełnie zmienić wydźwięk maila, zwłaszcza gdy przekaz zawiera jedynie grafiki i link wypisu pod spodem. Jego przemyślana treść zostanie wyświetlona po temacie na liście wiadomości skrzynki odbiorczej zamiast pierwsz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy