Eksperci w ogniu pytań

W ogniu pytań

W jaki rodzaj aktywności na Facebooku najlepiej inwestować i jakie działania przynoszą markom najlepsze efekty? Zadaliśmy ekspertom trzy pytania dotyczące najskuteczniejszych strategii oraz poprosiliśmy o wskazówki dotyczące dobrych praktyk.

1. Fanpage czy grupa? – zalety i wady
 

Szymon Lisowski
 

Nie traktowalbym tych dwóch rozwiązań jako alternatyw. Każde z nich może posłużyć do realizacji innych celów, ma swoje wady i zalety.Strony na Facebooku już dawno straciły swój  społecznościowy charakter. Ogólne zaangażowanie użytkowników od lat się zmniejsza. Społeczności przenoszą się do grup. Warto tu podkreślić, że grupa jest tylko narzędziem wspierającym budowanie społeczności, a nie jej synonimem. Tworzenie zaangażowanej społeczności (i późniejsza monetyzacja) wymaga przemyślanej strategii oraz dużego zaangażowania. Do budowania społeczności grupa będzie naturalnie lepszym rozwiązaniem, chociażby ze względu na większe poczucie prywatności czy bezpieczeństwa użytkowników grupy w porównaniu do stron. Grupa może być też dodatkowym miejscem dystrybucji treści, a więc wspierać działania na stronie. Strony mają jednak jedną dużą zaletę, czyli działania reklamowe, które na Facebooku są bardzo rozbudowane i pozwalają realizować niemalże każdy z celów związanych ze ścieżką zakupową grupy docelowej.

POLECAMY

Franciszek Georgiew 

Grupy to duchowi spadkobiercy for dyskusyjnych. Ich zasięgi są obecn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy