1. Fanpage czy grupa? – zalety i wady
Szymon Lisowski
Nie traktowalbym tych dwóch rozwiązań jako alternatyw. Każde z nich może posłużyć do realizacji innych celów, ma swoje wady i zalety.Strony na Facebooku już dawno straciły swój społecznościowy charakter. Ogólne zaangażowanie użytkowników od lat się zmniejsza. Społeczności przenoszą się do grup. Warto tu podkreślić, że grupa jest tylko narzędziem wspierającym budowanie społeczności, a nie jej synonimem. Tworzenie zaangażowanej społeczności (i późniejsza monetyzacja) wymaga przemyślanej strategii oraz dużego zaangażowania. Do budowania społeczności grupa będzie naturalnie lepszym rozwiązaniem, chociażby ze względu na większe poczucie prywatności czy bezpieczeństwa użytkowników grupy w porównaniu do stron. Grupa może być też dodatkowym miejscem dystrybucji treści, a więc wspierać działania na stronie. Strony mają jednak jedną dużą zaletę, czyli działania reklamowe, które na Facebooku są bardzo rozbudowane i pozwalają realizować niemalże każdy z celów związanych ze ścieżką zakupową grupy docelowej.
POLECAMY
Franciszek Georgiew
Grupy to duchowi spadkobiercy for dyskusyjnych. Ich zasięgi są obec...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!