Dołącz do czytelników
Brak wyników

W ogniu pytań

22 maja 2019

NR 45 (Kwiecień 2019)

Eksperci w ogniu pytań

0 56

Wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom naszych Czytelników, postanowiliśmy podpytać naszych trzech specjalistów o działania, które mogą przynieść niebanalne rezultaty w zakresie online marketingu. Kogo i o co zagadnęliśmy? Tego dowiecie się z poniższego tekstu. Mamy nadzieję, że wskazówki od ekspertów przydadzą się Wam w codziennej pracy!

1. Czy planowanie postów na Facebooku z wyprzedzeniem obniża zasięgi organiczne?

FRANCISZEK GEORGIEW, 
SOCIAL TIGERS 
Nie. Skojarzenie niższych zasięgów z planowaniem postów to fałszywa korelacja. Rzeczywiście wiele postów, które planują specjaliści SM ma słabsze dotarcie. Jednak nie wynika to z samego planowania, co bardziej z charakteru contentu, którzy planujemy. Spontaniczna komunikacja oparta na materiałach „na żywo” klika się wielokrotnie lepiej i dowozi lepsze rezultaty. Ale jeśli zaplanujemy tego rodzaju fajny, żywy content, nie oberwie on za samo wykorzystanie opcji „zaplanuj”.  


ARTUR JABŁOŃSKI, 
DIGITALK, czesc@arturjablonski.com 
Planowanie postów organicznych nie obniża ich zasięgów. Jest to jeden z mitów powtarzanych od lat, ale my w agencji nigdy nie zauważyliśmy negatywnego wpływu planowania na zasięg, a korzystamy z tej opcji regularnie. Być może przesąd wziął się skądinąd - z narzędzi zewnętrznych. Część z nich umożliwia planowanie postów w wielu kanałach jednocześnie i czasami miewają awarię, a wówczas są problemy z publikacją. Tak tylko gdybam. 
 

TOMASZ BRUSIK, 
SEMAHEAD/GRUPA INTERIA, RYSUJĘ FEJSBUKI 
Nic nie angażuje i nie przyciąga uwagi lepiej, niż treści odnoszące się do tego, czym aktualnie żyje nasza grupa docelowa. Jeśli przygotowujesz posty wcześniej, częściej przegrywasz tę bitwę o uwagę. 
Nie zawsze będziesz w stanie przewidzieć z wyprzedzeniem, co jutro czy za tydzień będzie tematem nr 1 dla Twoich odbiorców.


2. Czy edycja postu po jego opublikowaniu na tablicy FB obniża zasięg i zaangażowanie? 

FRANCISZEK GEORGIEW, 
SOCIAL TIGERS 
NIE. Wiele batalii zostało stoczonych o to, czy edycja posta obcina jego zasięg. Na przykładzie ponad 100 fanpage’y, które prowadziłem jako specjalista SM, szef działu, freelancer czy już jako agencja Social Tigers, nigdy nie zauważyłem takiej zależności. To nie ostatni mit w branży, dlatego w takich sytuacjach warto sobie zadać pytanie – a czemu miałoby się tak...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy