Eksperci w ogniu pytań

W ogniu pytań

W jaki rodzaj aktywności na Instagramie najlepiej inwestować i jakie działania przynoszą markom najlepsze efekty? Zadaliśmy ekspertom 3 pytania odnośnie najskuteczniejszych strategii na Instagramie i poprosiliśmy o wskazówki dotyczące dobrych praktyk.

1. Instagram Stories czy Feed? Kanał własny czy influencer – co dowozi lepsze efekty w kategorii zasięgów, ruchu czy sprzedaży?

Szymon Lisowski 
Digital marketing lead, wiceprezes w firmie konsultingowo-szkoleniowej Socjomania.  

POLECAMY

Na wszystkie pytania z tego wydania mógłbym odpowiedzieć, że „to zależy”, a następnie przedstawić pełną listę zmiennych, ale ograniczę się do moich najczęstszych doświadczeń. ;) 
W tym miejscu wygrywają Stories, które przez swój efemeryczny charakter przyciągają użytkowników do serwisu (FOMO wciąż aktualne) i zwiększają częstotliwość korzystania z Instagrama. Poza tym Stories to dużo bardziej autentyczny dla odbiorców format, który idealnie wpisuje się w trend semi-live, a do tego jest dużo bardziej „pojemny” w kontekście tematyki, formatów czy też możliwości angażowania społeczności. 
Kanał własny czy influencer? Jeżeli miałbym wybrać jedno, to zawsze kanał własny, co z reguły stanowi pewniejszy sposób inwestycji.

Tomasz Brusik
Ekspert social media. Prowadzi blog rysujefejsbuki.pl, na którym pisze i rysuje o mediach społecznościowych.

Wszystko zależy od tego, jakim rodzajem contentu dysponujesz oraz czy czujesz formę relacji. Jeśli chodzi o posty, to sprawa jest prostsza, one towarzyszą nam od lat. Część marek nadal nie rozumie jednak specyfiki relacji. Publikuje w nich pionowe banery reklamowe i nie chce pokazywać kulis swojej pracy. Powody są różne: nieatrakcyjne biuro, niec...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy