1. TOP 5 kluczowych raportów w Google Analytics, które monitorują efekty akcji sprzedażowych, to:
Karol Dziedzic
ekspert Google Analytics, trener, prelegent
Bez wątpienia warto w swojej codziennej pracy pochylić się nad następującymi raportami:
a) Konwersje > Atrybucja > Porównanie modeli atrybucji
Nie możemy do końca życia udawać, że model atrybucji dostępny w nadal ulubionej przez większość digital marketerów zakładce „Pozyskiwanie” jest nadal aktualny i trafny. Na ten moment można w uproszczeniu powiedzieć, że każdy model będzie lepszy od starego leciwego Last Click Non Direct. Należy w końcu znaleźć wolną chwilę, aby przeanalizować ścieżki wielokanałowe, wybrać lub zbudować odpowiedni model i zmienić sposób analizy danych.
POLECAMY
b) E-commerce > Zachowania zakupowe
Oczywiście analiza tego raportu wymaga wcześniejszego skonfigurowania rozszerzonego modułu e-commerce. Dzięki tym danym jesteśmy w stanie sprawdzić, w jaki sposób zmienia się liczebność kluczowych segmentów użytkowników w czasie. Przykładowo: jeśli segment klientów rośnie, a porzuconych koszyków maleje, to można wnioskować, że cały biznes idzie w dobrą stronę ;).
c) E-commerce > Zachowania na etapie realizacji transakcji
Dlaczego klienci odpadli tuż przed me...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!