Eksperci w ogniu pytań

W ogniu pytań

Tym razem w ogniu pytań postawiliśmy SEO-wców. Chcieliśmy się dowiedzieć, co obecnie dzieje się w obszarze SEO i jak osiągnąć w nim niebanalne rezultaty. Specjaliści udzielili odpowiedzi, które pozwolą Wam spojrzeć na pozycjonowanie z zupełnie nowej perspektywy. Kogo i o co zapytaliśmy? Tego dowiecie się z poniższego tekstu. Mamy nadzieję, że garść praktycznych wskazówek przyda się Wam w codziennej pracy.

1. Z ilu elementów składa się algorytm Google i jaki jest realny czas na zauważalny wzrost widoczności witryny w wynikach wyszukiwania?

Paweł Gontarek 
SEO director w Fabryce Marketingu

Nikt tak naprawdę do końca nie wie, ILE elementów składa się na algorytmy Google. Rozpoczynając analizę czynników, można wyjść od dwóch podstawowych rodzajów, którym są czynniki offsite oraz onsite. 
Offsite to czynniki, które odpowiadają za pozycjonowanie serwisu i znajdują się poza obrębem witryny. Będą to takie rzeczy, jak m.in. linkbuilding, czyli pozyskiwanie odnośników w różnorodnej formie, geolokalizacja i personalizacja wyników; social media – odnośniki pozyskiwane z profili socialowych wraz z kreowaniem „zaufania” wyszukiwarek do pozycjonowanego brandu; guest blogging – wpisy gościnne w różnorodnej formie (z linkiem i bez linka do pozycjonowanego serwisu); wiek domeny – bardzo ważny element, który może znaleźć się też w analizie jako czynnik onsite’owy. 
Natomiast czynniki onsite to wszelkie zmiany wykonywane w serwisie i związane z jego optymalizacją, m.in. zmiany i optymalizacja meta, budowa i rozbudowa treści oraz techniczne aspekty SEO, jak np. indeksowanie, linkowanie wewnętrzne, hierarcha i budowa pod kątem SEO oraz UX.
W zależności od tego, jaką strategię przyjmiemy, należy spodziewać się reakcji ze strony Google. Jeśli jakaś strategia nie spodoba się wyszukiwarce to otrzymamy karę, np. taką jak panda, która odpowiada za jakość treści w serwisie czy pingwin, który odpowiada za jakość odnośników prowadzących do serwisu. Generalnie kara nakładana jest za manipulację przepływem PageRank, ale popularnie nazywana jest karą za linki. Aby mieć nadzór i kontrolę nad tym, co się dzieje z serwisem, bezwzględnie należy mieć dostęp do Google Search Console – tam jest cała wiedza techniczna związana z serwisem.
Odpowiadając na drugą część pytania – jeśli chodzi o czas na zauważalny wzrost widoczności...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy