Efekt PEPSI… czyli 5 sposobów na wzrost sprzedaży, których nie doceniasz (cz. II)

E-commerce

W pierwszej części artykułu wprowadziłem Cię w metodologię PEPSI, pokazałem, jak minimalna poprawa tytułu może zwiększyć ruch nawet o 900% oraz wyjaśniłem, dlaczego warto ostentacyjnie porównywać swoje oferty do konkurencyjnych. Dziś pora na trzy kolejne tipy, które nie będą kosztowały Cię ani wiele czasu, ani złotówek, a dadzą nieziemskie wzrosty. 

Patent 3: Pakietuj i cross-selluj

Ludzie kochają pakiety. Doskonale wie o tym każdy sprzedawca w salonie samochodowym (który nie pozwoli Ci wyjechać autem „gołym”, czyli bez dodatków: dwustrefowej klimy, kompletu opon zimowych, podgrzewanych foteli, ubezpieczenia czy klamek w kolorze nadwozia). Doskonale wie o tym deweloper, który świetnie zdaje sobie sprawę, że klient kupujący mieszkanie w ponad połowie przypadków zamówi też aranżację i wykończenie wnętrza, komórkę lokatorską, miejsce postojowe, a – coraz częściej – także usługi konsjerża. 

POLECAMY

Wie o tym chłopak z McDonald’sa proponujący frytki, wie o tym sprzedawca na Orlenie sprzedający płyn do spryskiwaczy, wie o tym pani okienkowa na poczcie, proponująca ubezpieczenie przesyłki…

Dlaczego więc 98% ofert na Allegro i w e-sklepach dotyczy sprzedaży tylko jednego, nagiego produktu, a jeśli już pojawia się panel sprzedaży krzyżowej, jest on stosowany prawie zawsze źle i bez większych efektów? 

Łączenie produktów to świetna i prosta strategia. Realizowana właściwie, pozwala podpinać: 

  • słabsze towary do bestsellerów (np. starsze albumy zespołu X do ich najnowszej płyty),
  • produkty lub usługi wysokomarżowe (np. kawa na BP, myjnia) do niskomarżowych (paliwo), 
  • elementy alternatywne...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy