Patent 3: Pakietuj i cross-selluj
Ludzie kochają pakiety. Doskonale wie o tym każdy sprzedawca w salonie samochodowym (który nie pozwoli Ci wyjechać autem „gołym”, czyli bez dodatków: dwustrefowej klimy, kompletu opon zimowych, podgrzewanych foteli, ubezpieczenia czy klamek w kolorze nadwozia). Doskonale wie o tym deweloper, który świetnie zdaje sobie sprawę, że klient kupujący mieszkanie w ponad połowie przypadków zamówi też aranżację i wykończenie wnętrza, komórkę lokatorską, miejsce postojowe, a – coraz częściej – także usługi konsjerża.
POLECAMY
Wie o tym chłopak z McDonald’sa proponujący frytki, wie o tym sprzedawca na Orlenie sprzedający płyn do spryskiwaczy, wie o tym pani okienkowa na poczcie, proponująca ubezpieczenie przesyłki…
Dlaczego więc 98% ofert na Allegro i w e-sklepach dotyczy sprzedaży tylko jednego, nagiego produktu, a jeśli już pojawia się panel sprzedaży krzyżowej, jest on stosowany prawie zawsze źle i bez większych efektów?
Łączenie produktów to świetna i prosta strategia. Realizowana właściwie, pozwala podpinać:
- słabsze towary do bestsellerów (np. starsze albumy zespołu X do ich najnowszej płyty),
- produkty lub usługi wysokomarżowe (np. kawa na BP, myjnia) do niskomarżowych (paliwo),
- elementy alternatywne...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!