E-mail marketing dalej trzyma się nieźle

Jak dzisiaj optymalizować e-mail pod działania sprzedażowe

Temat numeru

Dynamiczny rozwój środowiska digital spowodował pojawianie się nowych kanałów i form dotarcia do konsumentów. E-mail marketing na rynku funkcjonuje już od lat, ale nadal jest popularny i co najważniejsze – skuteczny. Rozwój nowych technologii jeszcze bardziej zwiększył efektywność działań e-mailmarketingowych, co ma znaczenie szczególnie dla branży e-commerce. Jak zatem prowadzić działania e-mailmarketingowe w obszarze e-commerce? Na co zwracać uwagę? Jakie są najważniejsze czynniki zwiększające konwersję sprzedaży?

E-commerce to bardzo szybko rozwijający się obszar polskiej gospodarki, choć nadal odnotowuje on stratę w stosunku do Europy Zachodniej. Udział e-commerce w brytyjskiej sprzedaży detalicznej w 2014 r. to 13,5%, w Polsce zaś osiągnął poziom 2,8%, co dawało kwotę 27 mld PLN. Segment ten dobrze rozwija się w naszym kraju, gdyż konsumenci coraz bardziej przekonują się do zakupów robionych w sieci. Skutkuje to wzrostem liczby sklepów internetowych, co z kolei sprawia, że precyzyjne dotarcie do konsumentów staje się coraz trudniejsze. Dlatego też sprzedawcy i marketerzy szukają nowych sposobów komunikacji i dotarcia do klienta, ale także rozwijają już sprawdzone metody – takie jak e-mail marketing. 

POLECAMY

Dlaczego właśnie ta droga? E-mail nadal jest jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacji. Aktualnie szacuje się, że użytkownicy poczty e-mail to 2,6 mld osób. Liczba ta stale rośnie, prognoza na rok 2019 to 2,9 mld. 

Warto także wspomnieć, że 97% polskich internautów korzysta z poczty elektronicznej, a 70% z nich robi to codziennie. Większość internautów uważa e-mail za najbardziej pożądany kanał kontaktu ze sprzedawcą, co także przekłada się na wskaźniki – w roku 2014 open rate wynosił 18,43%, a CTR 5,73%. Takie działania konwertują na sprzedaż. W USA co drugi sklep e-commerce osiągnął co najmniej 15% przychodu dzięki e-mail marketingowi, a w przypadku 23% sklepów było to nawet 25% przychodu. Także 75% marketerów uznaje e-mail marketing za bardzo skuteczny sposób komunikacji z klientem, a 79% wskazuje e-mail marketing za kanał komunikacji z najwyższym ROI.

Targetowanie i segmentacja – klucz do dalszych działań

Targetowanie to jeden z kluczowych elementów planowania i prowadzenia działań e-mailmarketingowych. Bez odpowiedniej segmentacji nawet najlepiej przygotowana kreacja i promocja nie będzie skuteczna. Proces ten najprościej można ująć jako uszeregowanie odbiorców wiadomości reklamowej według konkretnych wskaźników, np.: wieku, płci, miejsca zamieszkania, zawodu, zainteresowań itp. Wysyłanie wiadomości do całej bazy obecnie nie przyniesie efektów. Dlatego tak ważna jest znajomość posiadanej bazy i wdrażanie nowych technologii, które to ułatw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy