E-commerce 2023 – jak zwiększać konwersje?

Temat numeru

W dobie rosnącej inflacji wielu sprzedawców zastanawia się, jak zwiększyć konwersję sprzedaży w sklepie internetowym, zwłaszcza że ma ona bezpośredni wpływ na wysokość sprzedaży oraz zysk firmy. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, by osiągać jak najlepsze wyniki.

Zacznijmy od definicji. Konwersją sprzedaży nazywamy współczynnik, który określa odsetek użytkowników, którzy odwiedzili platformę sprzedażową i dokonali zakupu. Czyli jeżeli ze 100 tys. użytkowników odwiedzających sklep internetowy 5 tys. osób zrobiło zakupy, współczynnik konwersji wynosi: 5000 × 100 000 × 100 = 5%.

POLECAMY

Co więc zrobić, aby konwersja w naszym sklepie była jak największa? 

  • Zadbać o porządny UX, czyli o najlepsze doświadczenia zakupowe swoich klientów. Aby to zrobić, należy:
    • sprawdzić czas ładowania strony – każda sekunda oczekiwania zniechęca odwiedzającego do pozostania na stronie; 
    • zbadać, czy w komunikacji i poruszaniu się po stronie nie przeszkadzają wyskakujące okienka, pop-upy; być może jest ich za dużo i uniemożliwiają swobodne zakupy, a nawigacja na stronie musi być łatwa i intuicyjna;
    • zweryfikować dostosowanie strony do urządzeń mobilnych...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy