Zacznijmy od definicji. Konwersją sprzedaży nazywamy współczynnik, który określa odsetek użytkowników, którzy odwiedzili platformę sprzedażową i dokonali zakupu. Czyli jeżeli ze 100 tys. użytkowników odwiedzających sklep internetowy 5 tys. osób zrobiło zakupy, współczynnik konwersji wynosi: 5000 × 100 000 × 100 = 5%.
POLECAMY
Co więc zrobić, aby konwersja w naszym sklepie była jak największa?
- Zadbać o porządny UX, czyli o najlepsze doświadczenia zakupowe swoich klientów. Aby to zrobić, należy:
- sprawdzić czas ładowania strony – każda sekunda oczekiwania zniechęca odwiedzającego do pozostania na stronie;
- zbadać, czy w komunikacji i poruszaniu się po stronie nie przeszkadzają wyskakujące okienka, pop-upy; być może jest ich za dużo i uniemożliwiają swobodne zakupy, a nawigacja na stronie musi być łatwa i intuicyjna;
- zweryfikować dostosowanie strony do urządzeń mobilnyc...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!