Trend konsumentów jest jednoznaczny: „chcemy produkt – myślimy marka”. Stąd coraz więcej marek prowadzi skuteczną strategię wzmacniającą wizerunek marki. Proces jej budowania ma też odniesienie do działań online, w tym prowadzeniu projektów w obszarze marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Obecnie wyszukiwarka Google jest traktowana tak, jak kiedyś rekomendacja od najbliższych znajomych. Zatem osiągnięcie TOP 5 pierwszych wyników wyszukiwania na wybrane słowo kluczowe wydaje się niezbędnym elementem strategii zdobywania nowych klientów.
POLECAMY
Najczęściej do zdobywania „powierzchni” w wyszukiwarce stosuje się dwa najpopularniejsze obszary – SEO, skupiający się wokół wyników bezpłatnych, oraz AdWords – reklamy, które przybierają coraz to nowe formy.
Każda marka pragnie pojawić się nie tylko na wyrażenia związane z produktami czy usługami, ale i na brandowe słowa kluczowe.
Oznacza to, że jeśli prowadzimy sklep internetowy z włoskimi butami, to pragniemy nie tylko pojawić się w wynikach wyszukiwania na zapytania użytkowników związane ze wspomnianymi butami, ale wzmocnić wizerunek brandu w wyszukiwarce (najczęściej nazwy sklepu).
O ile działania SEO wydają się mało kosztowne, o tyle prowadzenie kampanii AdWords, gdzie płacimy za kliknięcie na wyrażenia brandowe, spotyka się z oporem coraz większej liczby właścicieli serwisów.
Większość marek na zapytanie brandowe pojawi się w wynikach wyszukiwania na pierwszym miejscu, stąd przy próbie wdrożenia do działań marketingowych AdWords większość reklamodawców ze względu na koszty rezygnuje z uruchomienia tego typu kampanii.
1. Dominacja w wynikach wyszukiwania
Z pewnością nie mogło zabraknąć tego argumentu. Prowadząc kampanie AdWords na wyrażenia brandowe, zapewniamy sobie monopol na pierwszy rzut ekranu wyników wyszukiwania.
Rysunek 1. Wyniki wyszukiwania dla nazwy Nike (Źródło: Google.pl)
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!