Digital influencerzy czy własne media marki?

Marketing i sprzedaż

Dzisiejszy marketer ma nie lada wyzwanie. Żyje w niezwykle dynamicznym świecie. Jeszcze kilka lat temu marki zachłystywały się Facebookiem i innymi platformami społecznościowymi. Ale okazało się, że reguły gry są obecnie takie, że za dotarcie nawet do swoich fanów trzeba płacić, organiczne zasięgi na Facebooku, Instagramie, YouTube, Linkedin, Twitterze są małe, a użytkownika już nie cieszy aż tak bardzo obecność marek w social media, nauczył się on omijać przekazy reklamowe. Obecność w social media to nadal „must have” dla marek, ale nowym Świętym Graalem marketingu obecnie jest współpraca z blogerami, właścicielami kanałów social media, youtuberami – powszechnie, ładnie czy nieładnie, zwanymi influencerami. Jak odnaleźć się w tej skomplikowanej i szybko zmieniającej się rzeczywistości narzędziowej i, co gorsza wiedzieć, „who is who” w tym nowym celebryckim świecie?

Co powoduje, że marketerzy zaczęli się mocno interesować możliwością współpracy z internetowymi twórcami? Powodów jest kilka. Blogerzy i vlogerzy mają wiernych sympatyków, umieją konstruować przekazy tak, żeby trafiły do swojej publiczności, budzą zaufanie wśród swoich odbiorców, mają unikalny kontent, często mają niebagatelne know-how w dziedzinie, w której się specjalizują, i w wielu przypadkach docierają do całkiem sporej publiczności. To wszystko powoduje, że marki decydują się na projekty z digitalowymi twórcami.

POLECAMY

W Polsce dominuje Facebook z 14 mln użytkowników i YouTube z podobną widownią, za nimi Instagram z 3 mln, oraz Snapchat i Twitter z 1,5 mln użytkowników.

 

Kilka lat temu już działało wielu poczytnych blogerów i internetowych celebrytów. Dlaczego nagle współpraca z twórcami internetowymi stała się hot?

Powodami są...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy