Dołącz do czytelników
Brak wyników

DIGITAL CUSTOMER JOURNEY DLA MARKI BRIDGESTONE

Artykuł | 24 marca 2019 | NR 33
142

Jak zaplanować i zakupić media efektywnie, a nie efektownie? To z pewnością duża różnica, jeżeli mowa o działaniach performance’owych w stosunku do działań wizerunkowych. Media efektywne w pojęciu performance marketingu to takie, które za odpowiednio niską cenę jednostkową pozwolą zrealizować cele zarówno wizerunkowe, jak i sprzedażowe – dotrą do odpowiedniej grupy docelowej, poinformują o obecności produktu bądź usługi, zachęcą do wykonania ustalonej w serwisie akcji. Media efektywne to również takie, które zwrócą się reklamodawcy w zakładanym czasie. W ten sposób, uwzględniając modelowanie Digital Customer Journey, zostały zaplanowane i zrealizowane media w kampanii dla firmy Bridgestone w kategorii „motoryzacja”.

Cel kampanii

Wypromowanie zimowej akcji „Pasja Bridgestone”, w której za zakup opon można było zdobyć nagrodę.

Grupa docelowa

Osoby zainteresowane zakupem opon zimowych marki Bridgestone lub opon firm konkurencyjnych (istotny TG 70% = mężczyźni w wieku 25–55 lat, ale również kobiety – 30%).

Czas trwania

1.10.2015–15.11.2015.

Zasięg kampanii

Polska, Czechy, Słowacja i Węgry.

Mechanika

Zgłoszenia do udziału w konkursie (konwersji) można było dokonać na stronie docelowej z formularzem (landing page w wersji responsywnej dla urządzeń mobilnych).

Strategia performance, mechanika kampanii, planowanie mediów

Trzy istotne elementy naszych działań:

  1. Przygotowanie efektywnego modelu – możliwego do zastosowania w czterech krajach i uwzględniającego cele biznesowe klienta.
  2. Wygenerowanie jak najwyższego zasięgu ruchu oraz konwersji wśród TG.
  3. Implementacja najlepszych i efektywnych finansowo punktów styku (digital touchpoints). Na potrzeby kampanii opracowaliśmy autorskie rozwiązanie polegające na unikatowej metodzie emisji i optymalizacji reklam, które obejmuje dwa podejścia do realizowania kampanii reklamowej w internecie:
  • Mapowanie ścieżki potencjalnego klienta (Digital Customer Journey Mapping);
  • Analiza profilu użytkownika (buyer persona). Dzięki uwzględnieniu strategicznych punktów styku potencjalny klient spotyka w danym momencie na swojej ścieżce zakupowej odpowiedni przekaz promocyjny.

 

Efektywny zakup mediów

Przy zakupie mediów wzięliśmy pod uwagę profil konsumenta z branży motoryzacyjnej, dane na temat jego obecności w wybranych kanałach promocji oraz najpopularniejsze punkty styku.

 

  1. Sklepy internetowe – Oponeo, Motointegrator.
  2. Fora, grupy...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy