Czym jest customer journey?
Zacznijmy od podstaw – customer journey to nic innego, jak ścieżka zakupowa klienta. Buduje ona jego doświadczenie ze sklepem oraz ma na celu poprowadzenie użytkownika w sposób dyskretny, przyjemny i wygodny przez drogę od pierwszego zetknięcia się z marką do momentu dokonania zakupu. Modelowa podróż klienta składa się z przynajmniej pięciu etapów:
POLECAMY
- Świadomość.
- Zainteresowanie.
- Zakup.
- Retencja.
- Lojalność.
Istotne jest, aby każda kampania (oraz wszystkie jej elementy), jaką prowadzisz, była tworzona z myślą o podróży potencjalnego klienta i dopasowana do etapu, na którym właśnie się on znajduje. Umiejętnie dostosowując działania reklamowe do momentu w procesie decyzyjnym konsumenta, możesz wyjść naprzeciw jego oczekiwaniom, poprowadzić go za rękę przez proces zakupu i w efekcie – zwielokrotnić swoje rezultaty sprzedażowe.
W customer journey działania marketingowe bardzo płynnie przechodzą w obsługę klienta. Dlatego projektując podróż, pamiętaj o tym, jak istotną funkcję pełni doznanie klienta, jego opinia i ogólne wrażenie wynikające z wizyty na stronie czy samego zakupu.
Kilka istotnych faktów:
- Dla 64% osób ważniejsza jest obsługa klienta niż sama cena. Źródło: SDL
- 50% klientów dzieli się ze znajomymi i rodziną opinią o swo...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!