Copywriting w e-mail marketingu – jak tworzyć skuteczne tematy i zachęcające teksty?

Content marketing

Mimo powstawania coraz nowszych sposobów dotarcia do użytkowników, e-mail nadal ma się dobrze i jest jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji online. Warto więc uwzględnić go w swoich działaniach marketingowych, aby dotrzeć do właściwej grupy docelowej. Do osiągnięcia spektakularnych wyników, oprócz samego narzędzia potrzebujesz też skutecznych treści.

Jak pisać, żeby odbiorcy nie tylko otwierali maile, ale też wykonywali odpowiednie akcje? 

E-mail marketing z content marketingiem ma wiele wspólnego, a działania te – odpowiednio połączone – przynoszą zaskakujące efekty. Sukces wysyłanych maili w dużej mierze zależy od dobrych i przemyślanych treści – bez tego nawet najlepszy design nie pomoże. 

POLECAMY

Pisząc treść maila, skup się na tworzeniu komunikatu do jednej osoby, nie do całej grupy docelowej. Wiadomość powinna być napisana tak, aby każdy, kto ją otworzy, czuł, że treść skierowana jest właśnie do niego.

Ponad 80% marketerów wskazuje newslettery jako jedno z narzędzi marketingowych, które będą wykorzystywać w 2016 r. – Content Marketing Institute.

Daj się zauważyć

Zanim jednak odbiorca przeczyta treść maila, musi go najpierw otworzyć. Przyciągnięcie uwagi to również zadanie copywritera – to od tematu wiadomości zależy, czy odbiorca w ogóle go otworzy. Możesz poświęcić wiele godzin na stworzenie maila z treścią, której nie powstydziłby się żaden marketer, jeśli jednak nikt nie otworzy maila – bo nie skupisz się równie mocno na temacie – Twój wysiłek pójdzie na marne. 

W skrzynkach użytkowników każdego dnia ląduje co najmniej kilka maili. Twoim zadaniem jest przebicie się...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy