Content marketing w praktyce – jak pozyskiwać leady, oferując atrakcyjne treści?

Content marketing

Komunikacja z grupą docelową oparta na wartościowych treściach, czyli content marketing, to intensywnie rosnący trend na całym świecie. Również na naszym rodzimym rynku znaczenie content marketingu wśród reklamodawców przybiera na sile z każdym rokiem.

W ślad za rosnącą świadomością i potrzebą prowadzenia takich inboundowych działań (czyli takich, które umożliwią odbiorcom samodzielne odnalezienie nadawcy danego przekazu reklamowego), idą też wydatki reklamowe. Taki obraz rzeczywistości nie powinien dziwić z kilku powodów.

Nowe oczekiwania internautów

Zmieniły się warunki, na jakich internauci chcą się komunikować z marką i jej produktami. Obrazują to rozpowszechniająca się praktyka blokowania ekspansywnych, odbieranych często jako agresywne, reklam za pomocą przeglądarkowych wtyczek oraz spadająca efektywność reklam typy display z uwagi na zjawisko „ślepoty banerowej” (banner blindness). Ta nowa tektonika zachowań internautów zmusza reklamodawców do poszukiwania nowych dróg dotarcia do swoich klientów – takich, które nie tylko nie będą utrudniały internaucie bieżącej lektury artykułu, ale dodatkowo będą wartościowym rozwinięciem tej tematyki. Dróg niosących internautom wartościowe informacje, które wspierają każdego z nas w podejmowaniu codziennych decyzji zakupowych.

POLECAMY

Content marketing realizujący różnorodne cele

Content marketing może skutecznie wspierać reklamodawcę w realizacji bardzo różnych celów biznesowych. Warto wymienić i krótko opisać tutaj kilka celów najczęściej wskazywanych przez marketerów jako priorytetowe:

  • cele brandingowe – poprzez p...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy