Czy w takim razie piosenka, w której artysta twierdzi, że czuje się lekki, jakby „napój energetyczny marki X” dodał mu skrzydeł, to content marketing? Tak, o ile otrzymał za ten wers wynagrodzenie od marki. W przeciwnym wypadku to tylko przypadkowa kryptoreklama. W czasach szeroko dyskutowanego efektu ślepoty banerowej marketerzy szukają nowych, kreatywnych form dotarcia do odbiorców. Stąd rosnące potrzeby poszukiwania alternatywnych nośników – na tyle natywnych, żeby ominąć filtry zatrzymujące reklamy oraz na tyle atrakcyjnych, żeby zagwarantować użytkownikowi wysoką jakość i pozytywne doświadczenie. Skoro omówienie, czym jest content marketing mamy już za sobą, to przejdźmy do pięciu kroków do przygotowania skutecznego content marketingu.
POLECAMY
Krok pierwszy – stwórz historię
Jeżeli masz historię do opowiedzenia – świetnie. Jeżeli nie masz, stwórz ją. Każda branża ma swoje tajemnice, niuanse, ciekawostki, które dla Ciebie jako eksperta w swojej dziedzinie mogą wydawać się oczywiste, ale dla osób z zewnątrz będą niesamowitą podróżą po świecie Twojej marki. Zacznij od odpowiedzi na pytania:
- jaka jest historia i dziedzi...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!