Content marketing – jak zacząć i jak robić to dobrze?

Content marketing

Rozmawiając o content marketingu, zawsze zaczynam od zdefiniowania tego pojęcia. Zakłada się, że skoro chodzi o marketing treści, to zapewne  mowa o artykułach. Nie do końca tak jest. Content to również zdjęcia, rysunki, grafiki, wideo, dźwięk, rozrywka itd. Mieszczą się w nim wszelkie formy treści, jakie konsumujemy w cyfrowym świecie. 

Czy w takim razie piosenka, w której artysta twierdzi, że czuje się lekki, jakby „napój energetyczny marki X” dodał mu skrzydeł, to content marketing? Tak, o ile otrzymał za ten wers wynagrodzenie od marki. W przeciwnym wypadku to tylko przypadkowa kryptoreklama. W czasach szeroko dyskutowanego efektu ślepoty banerowej marketerzy szukają nowych, kreatywnych form dotarcia do odbiorców. Stąd rosnące potrzeby poszukiwania alternatywnych nośników – na tyle natywnych, żeby ominąć filtry zatrzymujące reklamy oraz na tyle atrakcyjnych, żeby zagwarantować użytkownikowi wysoką jakość i pozytywne doświadczenie. Skoro omówienie, czym jest content marketing mamy już za sobą, to przejdźmy do pięciu kroków do przygotowania skutecznego content marketingu.

POLECAMY

Krok pierwszy – stwórz historię


Jeżeli masz historię do opowiedzenia – świetnie. Jeżeli nie masz, stwórz ją. Każda branża ma swoje tajemnice, niuanse, ciekawostki, które dla Ciebie jako eksperta w swojej dziedzinie mogą wydawać się oczywiste, ale dla osób z zewnątrz będą niesamowitą podróżą po świecie Twojej marki. Zacznij od odpowiedzi na pytania:

  • jaka jest historia i dziedzic...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy