Zdefiniuj grupę docelową i KPI
Przemyślana strategia content marketingowa pozwala na wspieranie użytkownika wartościowymi treściami na każdym etapie kształtowania się jego decyzji zakupowej. Poszczególne etapy tego procesu można wyrazić przy pomocy wykorzystywanego m.in. przez Google schematu See-Think-Do-Care.
POLECAMY
Warto pamiętać, że do każdego z kroków customer journey da się dopasować nie tylko określony typ contentu, ale też odpowiadający mu KPI (key performance indicator), czyli wskaźnik sukcesu, metrykę, która powie nam o tym, jak prezentuje się w danym kontekście nasza skuteczność. Działań w ramach etapów „See” lub „Think” lepiej nie oceniać wyłącznie pod kątem wpływu na zakupy czy leady – bardziej adekwatne będzie zbadanie mikrocelów, takich jak wejście na kartę produktu, zapoznanie się ze szczegółami oferty czy rozpoczęcie procesu zakupowego.
Poniższa „ściąga” pokazuje wszystkie cztery etapy opisanego wyżej modelu ścieżki użytkownika, które zostały zagospodarowane przez treśc...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!