Czym właściwie jest automatyzacja? To proces polegający na częściowym lub całkowitym ograniczeniu ludzkiej pracy przy użyciu odpowiednich urządzeń lub specjalnego oprogramowania. Gdybyśmy chcieli przyjrzeć się wszystkim dostępnym platformom i aplikacjom na rynku oraz możliwościom, jakie oferują, to przepadlibyśmy. Zarówno w przenośni, jak i dosłownie. Mapa MarTech (tzw. marketing technology landscape) przygotowana i co rok aktualizowana przez Scotta Brinkera jest udaną próbą sklasyfikowania narzędzi istniejących na rynku w odpowiednie grupy na podstawie funkcji czy kategorii, do której należą.
Wielu marketerów i przedsiębiorców ma tendencję do próby zautomatyzowania wszystkiego w tym samym czasie, podczas gdy najpierw należy się zastanowić, czy dane działanie da się w ogóle zautomatyzować.
POLECAMY
Jakie czynności można poddać próbie automatyzacji?
- Powtarzalne.
- Czasochłonne.
- O jasno określonej procedurze wykonania.
Wielu marketerów jest związanych z automatyzacją niemal od początku swojej pracy i bywa, że nawet nie zdają sobie z tego sprawy. Czy podczas wypełniania swoich codziennych obowiązków korzystasz z narzędzia do planowania komunikacji, automatycznego publikowania postów o wskazanej godzinie czy do moderacji? Używasz chatbota w komunikacji na Facebooku? Gratulacje, automatyzujesz swoje działania.
Dzięki programowaniu prostych czynności jesteś w stanie zaoszczędzić czas, który m...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!