Co warto automatyzować w 2022 r.?

Temat numeru

Od wielu lat dostrzec można panujący i rozpowszechniający się trend automatyzacji procesów w firmie, zarówno na poziomie całej organizacji, jak i poszczególnych działów.

Czym właściwie jest automatyzacja? To proces polegający na częściowym lub całkowitym ograniczeniu ludzkiej pracy przy użyciu odpowiednich urządzeń lub specjalnego oprogramowania. Gdybyśmy chcieli przyjrzeć się wszystkim dostępnym platformom i aplikacjom na rynku oraz możliwościom, jakie oferują, to przepadlibyśmy. Zarówno w przenośni, jak i dosłownie. Mapa MarTech (tzw. marketing technology landscape) przygotowana i co rok aktualizowana przez Scotta Brinkera jest udaną próbą sklasyfikowania narzędzi istniejących na rynku w odpowiednie grupy na podstawie funkcji czy kategorii, do której należą. 
Wielu marketerów i przedsiębiorców ma tendencję do próby zautomatyzowania wszystkiego w tym samym czasie, podczas gdy najpierw należy się zastanowić, czy dane działanie da się w ogóle zautomatyzować. 

POLECAMY

Jakie czynności można poddać próbie automatyzacji?

  • Powtarzalne.
  • Czasochłonne.
  • O jasno określonej procedurze wykonania.

Wielu marketerów jest związanych z automatyzacją niemal od początku swojej pracy i bywa, że nawet nie zdają sobie z tego sprawy. Czy podczas wypełniania swoich codziennych obowiązków korzystasz z narzędzia do planowania komunikacji, automatycznego publikowania postów o wskazanej godzinie czy do moderacji? Używasz chatbota w komunikacji na Facebooku? Gratulacje, automatyzujesz swoje działania. 
Dzięki programowaniu prostych czynności jesteś w stanie zaoszczędzić czas, który mo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy