Przekonaj się, że mierzenie skuteczności działań nie jest koszmarem i uzależnij się od analityki!
POLECAMY
Zapraszamy również do wzięcia udziału w Kongresie Online Marketing!
Od czego zacząć analizę działań w mediach społecznościowych?
Istotne jest wyznaczenie mierzalnych kluczowych wskaźników efektywności (KPIs – KeyPerformance Indicators), które pozwolą na lepsze mierzenie swoich działań. Częsty błąd marketerów stanowi wyznaczanie sobie wykluczającego się zestawu KPIs lub takiego, którego realizacja z różnych względów może być naprawdę trudna.
KPIs powinny mieć przejrzystą formę, zrozumiałą dla każdego, kto jest odpowiedzialny za ich analizę. Muszą być ambitne, ale nadal wykonalne i łatwe do szybkiej analizy i optymalizacji.
W zależności od tego, jaki jest Twój cel obecności w mediach społecznościowych, zestawy idealnych KPIs będą się od siebie różnić i jest to rzecz zrozumiała. W innej sytuacji jest marka dopiero stawiająca pierwsze kroki w social media i stawiająca na rozpoznawalność, jeszcze inaczej zachowa się ta, która od lat próbuje wyróżnić się w mediach na tle konkurencji. Zupełnie inne KPIs dobierze natomiast marka, dla której obecność w serwisach społecznościowych łączy się z obsługą klienta i zdystansowaną komunikacją sprzedażową.
Narzędzia pomocne w analityce mediów społecznościowych:
- Sotrender
- Brand24
- Google Analytics
- Keyhole
- Buzzsumo
- natywne rozwiązania platform społecznościowych
Przykłady dobrych KPIs:
- procentowe dotarcie do założon...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!