Co, kiedy i w jaki sposób analizować w mediach społecznościowych? – przewodnik social media analityka. Typowe błędy i praktyczne wskazówki

Temat numeru

Analizować czy nie analizować? Oto jest pytanie, którego… żaden marketer nigdy nie powinien zadać. Optymalizacja i analiza swoich działań marketingowych pozwala na prowadzenie bardziej efektywnej komunikacji o wysokiej jakości, a z finansowego punktu widzenia – na zredukowanie kosztów i odpowiednią alokację budżetów na efektywne akcje w mediach społecznościowych. Wielu marketerów nadal jednak boi się analityki, nie sprawdzając efektów w ogóle, mierząc nieodpowiednie wskaźniki lub ograniczając analitykę do sprawdzenia podstawowych wskaźników w Google Analytics lub FacebookInsights, jednocześnie marnując ogromny potencjał, który leży w danych.

Przekonaj się, że mierzenie skuteczności działań nie jest koszmarem i uzależnij się od analityki!

POLECAMY

Zapraszamy również do wzięcia udziału w Kongresie Online Marketing!

Od czego zacząć analizę działań w mediach społecznościowych?

Istotne jest wyznaczenie mierzalnych kluczowych wskaźników efektywności (KPIs – KeyPerformance Indicators), które pozwolą na lepsze mierzenie swoich działań. Częsty błąd marketerów stanowi wyznaczanie sobie wykluczającego się zestawu KPIs lub takiego, którego realizacja z różnych względów może być naprawdę trudna.

KPIs powinny mieć przejrzystą formę, zrozumiałą dla każdego, kto jest odpowiedzialny za ich analizę. Muszą być ambitne, ale nadal wykonalne i łatwe do szybkiej analizy i optymalizacji.

W zależności od tego, jaki jest Twój cel obecności w mediach społecznościowych, zestawy idealnych KPIs będą się od siebie różnić i jest to rzecz zrozumiała. W innej sytuacji jest marka dopiero stawiająca pierwsze kroki w social media i stawiająca na rozpoznawalność, jeszcze inaczej zachowa się ta, która od lat próbuje wyróżnić się w mediach na tle konkurencji. Zupełnie inne KPIs dobierze natomiast marka, dla której obecność w serwisach społecznościowych łączy się z obsługą klienta i zdystansowaną komunikacją sprzedażową.

Narzędzia pomocne w analityce mediów społecznościowych:

  • Sotrender
  • Brand24
  • Google Analytics
  • Keyhole
  • Buzzsumo
  • natywne rozwiązania platform społecznościowych

 

Przykłady dobrych KPIs:

  • procentowe dotarcie do założone...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy