Być kobietą… w kampanii reklamowej, czyli niebieski okres i krępująca wizyta u ginekologa

CSR

Jak wskazuje raport „Polki – nowe wartości na nowy czasy” z 2021 r. przygotowany dla firmy Gedeon Richter Polska, dla 51% Polek najważniejszą wartością jest zdrowie. Tymczasem kobiece ciało oraz zdrowie to wciąż obszary, wokół których narosło wiele mitów wymagających obalenia, a tematy tabu z tym związane nie są wcale chętnie poruszane w dyskursie publicznym. Sprawdzamy, jak marki przełamują tematy tabu dotyczące kobiecego zdrowia.

Choć w polskim społeczeństwie zdrowie plasuje się jako jedna z najważniejszych wartości, to warto zadać sobie pytanie, czy rzeczywiście jest dla nas tak ważne, jak deklarujemy. W raportach dotyczących Polaków i Polek jednocześnie zauważalny jest brak aktywnego dbania o zdrowie oraz doceniania roli profilaktyki zdrowotnej. Można przypuszczać, że w naszej kulturze zdrowie to cenny dar, jaki otrzymujemy, ale nie jest to coś, na co mamy wpływ. To podejście widoczne jest również w sferze kobiecego zdrowia intymnego oraz kondycji fizycznej i psychicznej Polek, której zaczynamy nieśmiało poświęcać więcej przestrzeni w przestrzeni publicznej. Edukacji, przełamywania barier i otwartej dyskusji na tematy tabu nigdy nie jest za dużo, jednak dla wielu marek jest to wciąż nieznajome terytorium.

POLECAMY

Mówimy, ale wciąż za mało

Przygotowując się do tworzenia tego tekstu, temat kampanii skierowanych do kobiet poruszałam wśród ekspertek, które na co dzień zajmują się komunikacją i marketingiem. Większość z ponad 30 kobiet, z którymi rozmawiałam, podziela opinię, że na polskim rynku pojawiają się kampanie poruszające ważne tematy związane z kobiecym zdrowiem i ciałem, ale ich liczba nie jest wciąż wystarczająca. Kobiety doceniają kampanie, które otwarcie mówią o menopauzie c...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy