Opowieść o marketingu społecznym jeszcze do niedawna była opowieścią o walce z wiatrakami. Jako marketerzy jesteśmy bowiem postrzegani niejako jako „narzędzie” do pozyskiwania leadów, a tym samym – do generowania mierzalnego zysku. Nie bez przyczyny od dobrych paru lat mówimy o podejściu data-driven i patrzmy na coraz bardziej zaawansowaną analitykę, by móc znaleźć w niej tak pożądany przez naszych przełożonych zwrot z inwestycji (a w zasadzie nie zwrot, a wymiernie wysokie wyniki finansowe).
W tej całej narracji zgubiliśmy dwa ważne aspekty: edukowanie naszych odbiorców oraz... to, że postawienie na zrównoważone rozwiązania jest realną potrzebą kupujących, szczególnie tych z młodszych pokoleń.
POLECAMY
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Społeczna odpowiedzialność biznesu, nazywana w skrócie CSR (corporate social responsibility), to wydawać by się mogło, pewna wyidealizowana koncepcja, według której przedsiębiorstwa już na etapie tworzenia strategii podejmują się poprawy wybranych interesów społecznych lub ochrony środowiska.
Podobną rolę w biznesie odgrywają tzw. czynniki ESG (environment, social, governance). Jaka jest więc różnica między tymi pojęciami? ESG jest znacznie szersze i bardziej wymierne. Czynniki ESG są też często brane pod uwagę przez interesariuszy chcących zainwestować w firmę i obecnie mają bezpośredni wpływ na finał tej decyzji.
W Polsce, zdaniem Przemysława Oczypa, partner assoc...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!