Branded content od A do Z – co to jest i jak go wykorzystać w kontekście działań content marketingowych?

Temat numeru Silna marka w Internecie

Jak wiadomo, stajemy się coraz bardziej odporni na klasyczne reklamy. Firmy od lat szukają więc sposobu na tworzenie treści reklamowych, które nie będą irytowały odbiorców, a może nawet wywołają ich zaangażowanie. Projekty branded content mają w tym zakresie ogromne możliwości i mogą dawać spektakularne efekty.

Skąd w ogóle wziął się branded content? Tak jak w przypadku samego content marketingu firmy sięgały po takie rozwiązania na długo, zanim zostały one nazwane i zdefiniowane. Za prekursora branded contentu możemy uznać Procter & Gamble, producenta głównie środków higieny osobistej i kosmetyków.

POLECAMY

To jemu zawdzięczamy termin „soap operas” („opery mydlane”), czyli seriale telewizyjne określane w Polsce najczęściej jako telenowele. W latach 30. ubiegłego wieku Procter & Gamble sponsorował audycje radiowe, w których promował swoje środki piorące. Wkrótce produkty firmy pojawiły się także w telewizji – produkcje określane jako „motion slidefilms” zachwalały zalety środka piorącego Oxydol i porównywały go z ofertą konkurencji.

Jednym z pierwszych internetowych projektów, który odniósł wielki sukces, był cykl ośmiu krótkich filmów stworzonych przez BMW i umieszczonych w sieci. Każdy z filmów wyreżyserował światowej sławy reżyser, m.in. Alejandro González Iñárritu, Ang Lee czy Guy Ritchie. We wszystkich produkcjach wystąpił Clive Owen jako kierowca oraz – rzecz jasna – samochody marki BMW. Seria zachwyciła internautów na całym świecie i zyskała taką popularność, że producent postanowił wydać ją na DVD. Zainspirowany tymi działaniami Nissan wydał w 2002 r. krótkometrażowy film „The Run”, wyreżyserowany przez współpracownika Jamesa Camerona, Johna Bruna,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy