Biznes jest jednym wielkim problemem big data

Marketing i sprzedaż

Nigdy wcześniej firmy nie posiadały tak dużej ilości informacji pozwalającej przełożyć tę wiedzę wprost na lepsze decyzje i wyniki. 

Powódź danych

Na 40 tysięcy lat p.n.e. datowane są pierwsze dzieła malarstwa jaskiniowego. Tylko we francuskiej jaskini Lascaux znajduje się ok. 150 malowideł i ponad 15 000 rytów skalnych, co oznacza, że już od czasów prehistorycznych chęć tworzenia treści jest głęboko zakorzeniona w naszej naturze. Tworzenie i dystrybucja treści znacząco przyspieszyły w XV w., kiedy Johannes Gutenberg skonstruował prasę drukarską, pozwalając m.in. szarlatanom, takim jak Mikołaj Kopernik, efektywnie szerować w swoim networku – jak byśmy dzisiaj powiedzieli – herezje opisane w dziele O obrotach sfer niebieskich. Prawdziwa rewolucja rozpoczęła się zaledwie 70 lat temu wraz z powstaniem pierwszych komputerów, a w szczególności na początku lat 90. wraz z popularyzacją protokołu HTTP oraz lawinowo rosnącym dostępem do internetu.

POLECAMY

Dane rosną szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, zaledwie w ciągu ostatnich dwóc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy