Back-office od A do Z – o czym najczęściej zapominają sklepy internetowe? Logistyka, wysyłka, obsługa zamówień

E-commerce

Prowadzenie sklepu internetowego wydaje się proste niczym jazda na rowerze i dlatego 90% startupów upada w pierwszym roku, a połowa z tych, które zostaną – w drugim. Jak w takiej sytuacji odnieść sukces i stworzyć dobry sklep? Na czym zbudować przewagę konkurencyjną i co stanowi sedno biznesu internetowego?

Dzisiejszy rynek e-commerce

Rynek e-commerce, w przeciwieństwie do sklepów tradycyjnych, rządzi się innymi prawami. Wszyscy doskonale znamy różnice i wiemy teoretycznie, na czym polega prowadzenie sklepu, jednak tylko niewielu się to udaje. W sklepie internetowym nie możemy dotknąć produktu, co przy większości standaryzowanych produktów nie jest problemem, jednak są produkty, a nawet całe ich kategorie, które przysparzają większych niż inne kłopotów. Kupując przez internet, często nie do końca wiemy, co dokładnie kupiliśmy oraz nie znamy dokładnego terminu dostarczenia produktu. Mimo to kupujemy coraz więcej online, a lokalne firmy stają się międzynarodowymi korporacjami.  

POLECAMY

Najwięksi gracze na rynku e-commerce, tacy jak Amazon czy Alibaba, budując swoją potęgę, nie opierają się wyłącznie na produkcie czy pomyśle. Tworzą unikatowy łańcuch wartości czy ekosystem, który zmienia reguły gry na całym świecie. Wraz z rozwojem internetu świat się skurczył. Dlatego w ostatnich latach e-commerce należy do najprężniej rozwijających się segmentów gospodarki. Powodem tej dynamiki jest stosunkowo niski próg wejścia na rynek, który dodatkowo jest nieograniczony terytorialnie. Ponadto w handlu internetowym zdecydowanie bardziej odczuwalne jest ryzyko przeciętności (wszyscy oferują wszystko wszystkim). W internecie niezwykle trudno wyróżnić się unikalnym produktem. Jak w takim razie przyciągnąć klientów?

Waga logistyki

Postaw na logistykę, jak Amazon. Ten, uważany jest za największy sklep na świecie w segmencie e-commerce, swoją pozycję zbudował nie dzięki unikatowe...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy