Krok 1. Określ, czego chcesz się dowiedzieć
Od pytania, które zadasz, zależy nie tylko, jakich narzędzi użyjesz, ale także to, jak je skonfigurujesz, żeby dostarczyło Ci jak najbardziej trafnych danych.
POLECAMY
Pytanie „Jak wygląda moja marka w sieci?” jest zbyt ogólne. Może ciekawi Cię, czy częściej internauci polecają, czy odradzają sobie Twoją markę? Może chcesz wiedzieć, czy Twoja marka jest bardziej popularna niż konkurenci? A może zastanawiasz się, czy Twoje ostatnie działania reklamowe wywołały wzrost zainteresowania? Albo jakie są obecnie trendy w kategorii, do której należy Twój produkt? Im więcej pytań zadasz, im bardziej szczegółowo określisz swoje potrzeby, tym mniejsze będzie niebezpieczeństwo, że podczas analizy okaże się, że pewne aspekty obecności marki w sieci zostaną pominięte w danych. Pamiętaj przy tym, że będziemy analizować anonimowe dane zostawiane przez internautów w sieci, nie możesz więc w swoich pytaniach uwzględniać kryteriów demograficznych, np. co mówią lub czego szukają w sieci kobiety w wieku 18–25 lat ze wsi. Jeśli aspekt demograficzny jest dla Ciebie bardzo ważny, sięgnij po badania deklaratywne, np. CAWI.
Krok 2. Wybierz odpowiedni
...- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!