Krok 1. Weryfikacja API konwersji i pixela Meta
API konwersji (po stronie serwera) oraz Pixel Meta (po stronie przeglądarki) to specjalne skrypty umożliwiające mierzenie zachowań użytkowników na stronie internetowej. Ich nieobecność na koncie reklamowym skutkuje zazwyczaj gorszymi wynikami. Osoby odpowiedzialne za obsługę kampanii Meta Ads pozbywają się wówczas szansy na tworzenie grup niestandardowych odbiorców na podstawie danych pochodzących ze strony internetowej. Nie mogą więc prowadzić najskuteczniejszych działań, czyli kampanii remarketingowych, które bazują na docieraniu do osób mających już wcześniejszej styczność np. z ofertą firmy. Zarówno API konwersji, jak i pixel Meta, można sprawdzić poprzez Menedżera Zdarzeń. To właśnie w tym miejscu znajdziesz informacje, czy obie funkcjonalności zostały zaimplementowane. Zwłaszcza istotne jest sprawdzenie instalacji API konwersji, która w 2025 r. jeszcze bardziej zyska na znaczeniu. Spowodowane jest to koniecznością wycofania pixela Meta, co będzie miało prawdopodobnie miejsce w najbliższych tygodniach.
POLECAMY
ZAPAMIĘTAJ!
W roku 2025 planowane jest zablokowanie naliczania danych przez pixel Meta. Jedynym narzędziem Meta Ads służącym do przetwarzania aktywności użytkowników w witrynie będzie API konwersji...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!