Na czym polega ASO?
App Store Optimization to proces, którego celem jest poprawa rankingu i widoczności aplikacji w sklepie. Stosuje się go przede wszystkim w dwóch najpopularniejszych kanałach tego typu, czyli Apple App Store i Google Play, choć można zrobić z niego użytek także w przypadku m.in.:
POLECAMY
- Amazon Appstore,
- Samsung Galaxy Store,
- Huawei AppGallery.
Każdy z tych sklepów ma swoją wewnętrzną wyszukiwarkę, dzięki której użytkownicy mogą poznawać i pobierać nowe aplikacje. Aby Twój program miał szansę zdobyć ich zainteresowanie, musisz zadbać o kluczowe z punktu widzenia ASO czynniki rankingowe. W ten sposób zwiększysz zarówno widoczność aplikacji, jak i CTR (click-through rate), czyli współczynnik klikalności. Nie wystarczy bowiem, że konsument zobaczy Twoją aplikację – musisz go jeszcze zachęcić do jej pobrania.
Co możesz zyskać dzięki ASO?
Pozycjonowanie aplikacji mobilnej pomoże Ci dotrzeć do wybranej grupy docelowej, podnieść pozycje w sklepach oraz zmaksymalizować liczbę pobrań programu. Główne korzyści płynące z ASO obejmują:
- Zwiększenie widoczności w sklepach z aplikacjami – aby użytkownicy mogli zainstalować Twoją aplikację, muszą ją najpierw bez problemu znaleźć. Im wyższa pozycja programu w App Store i Google Play, tym większa szansa na jego pobranie przez odbiorcę.
- Dotarcie do właściwych odbiorców – nie wystarczy, że Twoja aplikacja będzie wyświetlała się na wysokich pozycjach w sklepach. Musi przy tym tra...